Seat vol que el Tarraco cobreixi les futures inversions de la marca
Així ho ha assegurat el president de la companyia, Luca de Meo, en la presentació del nou model
TarragonaEl Seat Tarraco, primer model de la companyia amb un topònim català, ja ha vist la llum. El nou SUV de la firma, presentat aquest dimarts a Tarragona, s'erigeix com el germà gran de la família d'utilitaris esportius, juntament amb l'Arona i l'Ateca. Segons el president de Seat, Luca de Meo, un dels principals objectius del Tarraco és el de "generar marges" per fer front a "totes les inversions que venen ara", fent referència a la transformació del sector cap a motors híbrids i tecnologies més sostenibles amb el medi ambient.
Tot i que De Meo no ha volgut donar una dada concreta sobre el volum de vendes que s'espera del Tarraco, ha assegurat que serà "el cinquè model més venut" de tota la gamma de la firma automobilística. Tindrà set places i comptarà amb versions dièsel i gasolina. A més, la companyia ha assegurat que el model comptarà, més endavant, amb una versió híbrida que es podrà endollar.
De fet, Seat ha volgut aprofitar el creixement dels SUV de més dimensions per generar més ingressos. El president de Seat ha recordat que la comercialització d'aquesta mena de models a nivell mundial "creixerà un 40% fins al 2025".
A part, la companyia espera que el nou Tarraco també ajudi a canviar la percepció del públic al voltant de la marca. "Seat no es considerava una marca de cotxe principal", ha comentat De Meo, que ha assegurat que el nou model els permetrà "jugar en un nou segment", el dels vehicles de més dimensions. "Hem d'arreglar la percepció de qualitat i confiança que la gent té en aquesta marca, i creiem que aquest cotxe ens hi ajudarà", ha sentenciat.
En la mateixa línia ha parlat Matthias Rabe, vicepresident executiu d'investigació i disseny de l'empresa. "Volem atacar el sector premium", ha dit, i el Tarraco "pot cobrir aquest rol de primer cotxe familiar".
Tot i haver sigut dissenyat a la seu central de Martorell, el Seat Tarraco es fabricarà a la planta de Wolfsburg (Alemanya). Tal com ha apuntat el directiu, si la producció s'hagués traslladat a Catalunya s'hauria hagut de fer front a una inversió de "centenars de milions d'euros".
Més models i més mercats
Durant la presentació, els representants de Seat han refermat el compromís que van manifestar el passat mes de març. Durant la presentació de resultats, Luca de Meo va anunciar que la companyia llençaria un nou model al mercat cada sis mesos fins al 2020. Juntament amb l'arribada dels nous Cupra i León, Seat té intenció de presentar dos vehicles elèctrics de cara als pròxims tres anys. En aquest sentit, la companyia catalana ja va signar un acord amb la xinesa JAC per fer realitat aquesta proposta.
A banda, la firma ha remarcat la importància d'arribar a nous mercats com l'Amèrica del Sud, el nord d'Àfrica o la Xina i la incorporació de nous combustibles. Seat, que acumula tres anys creixent en vendes i superant tots els registres, reconeix que "es troba en la posició més forta de la història", en paraules de Luca de Meo. El mandatari italià, però, ha volgut recordar que encara hi ha molt camí per recórrer. "El sector es troba en un partit i nosaltres estem guanyant la primera part, però encara ens queda la segona", ha exemplificat.