Economia 13/05/2021

Adeu a la data de caducitat dels iogurts Danone

La companyia s'alia amb Too Good To Go i es passa a la fórmula del "consum preferent"

2 min
Els primers productes que han perdut la data de caducitat dins l'empresa

BarcelonaA partir d'ara els iogurts Danone no caducaran. La companyia ha anunciat aquest dijous que canviarà l'etiquetatge dels seus productes perquè informin de fins quan és aconsellable consumir-los per intentar evitar la confusió a què porta que se'n determini la caducitat. Tot emmarcat dins d'una estratègia per combatre el malbaratament alimentari duta a terme en col·laboració amb la start-up Too Good To Go.

Tal com expliquen en un comunicat totes dues empreses, la data de consum preferent indica el moment fins al qual un aliment conserva la qualitat prevista. Un cop se supera aquesta data, l'aliment segueix sent segur per al seu consum si s'emmagatzema amb les condicions adequades. Si s'indica que un aliment caduca, en canvi, es fa referència a la seguretat a l'hora de consumir-lo, és a dir, que és millor no fer-ho.

"Els iogurts són un aliment icònic, disponible a gairebé totes les neveres, per això aplaudim que Danone s'incorpori a aquesta lluita fent el canvi de data [de data de caducitat a data de consum preferent] i sumant-se a la nostra iniciativa Dates amb sentit: mira, ensuma, prova", ha explicat Helena Calvo, directiva de Too Good To Go. La campanya està pensada per animar la gent a utilitzar els sentits per decidir si un aliment es pot consumir un cop superada la data marcada de consum preferent.

Danacol i Actimel ja no caduquen

En el cas de Danone, aquesta eliminació de la data de caducitat es farà de forma progressiva. Pel que ha explicat l'empresa, ja s'ha començat a implementar el nou indicador en aproximadament el 80% del llistat de productes. Marques, per exemple, com Danacol o Actimel, ja el porten, i el pla és que durant els propers mesos s'afegeixi també a les marques Vitalinea i Densia, i que al setembre la data de consum preferent arribi a Activia, Danonino i Oikos.

L'empresa d'alimentació ha defensat la decisió adduint que un terç del menjar que es produeix a escala mundial es malbarata i que a Espanya cada persona llença 77 quilos d'aliments a l'any. "La crisi sanitària, econòmica i social provocada pel covid-19 ha posat encara més de manifest la necessitat que empreses, institucions i entitats socials col·laborin per poder millorar la societat en què vivim", ha afirmat Paolo Tafuri, director general de Danone. "El moment actual exigeix responsabilitat per part de les empreses", ha insistit.

stats