Aerolínees

IAG es desploma a la borsa tot i guanyar el 15% més

La hòlding d'Iberia, British i Vueling repartirà un dividend brut de 4,8 cèntims l'1 de desembre

CONFLICTE A LA VISTA  Diverses aerolínies han fet acomiadaments massius. Lufthansa ha fet fora 3.500 treballadors, i Air France-KLM, 5.100 més. Però en tots dos casos, el nombre global de treballadors és més elevat que els 20.000 empleats que té Iberia.
ARA
07/11/2025
2 min

BarcelonaLes accions d'IAG, la matriu de les aerolínies Iberia, British Airways o Vueling, han caigut més de l'11% aquest divendres malgrat que els beneficis del grup van augmentar el 15% en els primers nou mesos de l'any, fins als 2.703 milions d'euros. El hòlding també ha anunciat noves retribucions als accionistes. De fet, l'1 de desembre repartirà un dividend de 4,8 cèntims bruts per títol.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tot i les dades donades a conèixer, els títols d'IAG han estat dels més castigats al mercat. La sessió ha començat amb una caiguda del 6%, que després s'ha ampliat. El conseller delegat del grup, Luis Gallego, ha assegurat durant la roda de premsa de presentació de resultats del tercer trimestre que l'acció continua estant "infravalorada" i ho ha atribuït als moviments al mercat per part "d'inversors que tenen interès a curt termini".

S'ha mostrat convençut que els títols s'apreciaran i ha recordat que, des de principi d'any, l'acció s'ha incrementat en un 67%. El grup, que s'ha beneficiat del creixement de la demanda de viatges, va obtenir uns ingressos totals de 25.234 milions d'euros fins al setembre, un 4,9% més que els nou primers mesos del 2024, mentre que el benefici operatiu va ser de 3.931 milions, un 18,3% superior. El deute net del grup es va reduir a 6.009 milions des dels 7.517 milions del mateix període del 2024, una ràtio d'endeutament de 8 vegades l'ebitda.

IAG manté sense canvis la previsió per al conjunt de l'any i confia en tancar el 2025 amb un nou augment d'ingressos i marges. La demanda de viatges continua sent robusta, especialment al segment prèmium i a les rutes transatlàntiques, on IAG continua reforçant la seva posició.

Per al conjunt de l'exercici, la companyia preveu un increment de capacitat del 2,5%, acompanyat d'un augment dels costos unitaris sense combustible del 3%, en línia amb el que s'anticipava. Així mateix, estima una despesa en combustible d'uns 7.100 milions d'euros i una inversió anual (capex) propera als 3.700 milions d'euros.

stats