Aerolínies

Jesús Nuño de la Rosa abandona Air Europa després de l'entrada de Turkish

La sortida del directiu també coincideix amb el retorn del préstec a la SEPI

Un avió de la companyia Air Europa en plena maniobra d’enlairament.
2 min

BarcelonaL'arribada de Turkish Airlines a Air Europa comença a donar els primers resultats. El fins ara conseller executiu de l'aerolínia, Jesús Nuño de la Rosa, ha anunciat que abandona el càrrec després d'arribar a un acord amb el president, Juan José Hidalgo. Segons ha remarcat la companyia, s'ha subscrit en "un ambient d'amistat i màxima cordialitat" i, a més, ha estat aprovat pel consell d'administració.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"Air Europa agraeix a Jesús Nuño de la Rosa la seva entrega, dedicació i lleialtat", assenyala en un comunicat la companyia, de capital majoritàriament espanyol i familiar. En els pròxims dies es comunicarà qui serà el substitut de Nuño de la Rosa, que estava en el càrrec des del juliol del 2022.

Fa poc menys de dues setmanes, Air Europa va tancar l'entrada de Turkish Airlines al seu capital amb una inversió de 300 milions d'euros. L'oferta turca es va produir després que l'alemanya Lufthansa descartés entrar al capital d'Air Europa, com també ho va fer IAG, el hòlding propietari d'Iberia, Vueling, Level i British Airways.

Amb aquesta injecció de diners, es va donar per tancat el finançament de 475 milions concedit a l'aerolínia per la societat pública SEPI durant la pandèmia i es va avançar un any el termini previst per retornar l'ajuda estata.

Precisament, el comiat de Nuño de la Rosa coincideix amb la sortida dels consellers que representaven la SEPI en el consell d'administració d'Air Europa, César Hernández Blanco i Juan Manuel Bujía. "Aquesta decisió s'emmarca en el context actual de la companyia", subratlla l'empresa.

Un 26% del capital

L'entrada de Turkish es durà a terme mitjançant un préstec transformable en participació. Amb l'operació, l'aerolínia turca passarà a tenir un 26% del capital d'Air Europa.

La família Hidalgo, a través de Globalia, continuarà sent l'accionista majoritari de la companyia. Per la seva banda, IAG conservarà la seva participació actual mitjançant la compra d'accions a Globalia.

Amb la devolució d'Air Europa, s'eleva a 1.425 milions d'euros la quantitat recuperada pel fons creat per rescatar empreses estratègiques afectades per la pandèmia (FASEE). Aquesta suma suposa el 53% dels 2.681 milions concedits. A més de l'aerolínia amb seu a Mallorca, també han retornat les quantitats prestades per la SEPI companyies com les hoteleres Hesperia i Hotusa.

stats