Automoció

Seat tanca el millor trimestre de la seva història: ven 138.600 cotxes i guanya 226 M€

La demanda d'alguns models supera la capacitat de producció

2 min
Entrada a la fàbrica de Martorell

BarcelonaTot i la debilitat del mercat espanyol de l'automòbil, Seat ha iniciat el 2024 amb un fort creixement. Els tres primers mesos d'enguany són el millor trimestre en vendes i beneficis en la història de l'empresa de Martorell. Entre les dues marques –Seat i Cupra– s'han venut 138.600 cotxes del gener al març, un 10,6% més que el mateix trimestre de l'any passat, i s'ha generat un benefici operatiu de 226 milions d'euros, un 57% superior al primer trimestre del 2023.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet, la producció de Martorell, on es fan l'Audi A1, l'Ibiza, l'Arona, el León i el Formentor, està pràcticament a màxims, i en alguns models la demanda és superior a l'oferta, reconeixia aquesta setmana el president de la companyia, Wayne Griffiths, que admetia que ja només es pot guanyar producció posant en marxa les línies algun diumenge.

La marca Cupra és una de les claus de la millora de vendes i resultats. Els cotxes d'aquesta insígnia són més cars i més rendibles, i la pujada de vendes de models Cupra ha permès augmentar la rendibilitat per cotxe venut. La rendibilitat sobre vendes ha passat del 4% el primer trimestre de l'any passat al 5,9% el primer trimestre d'enguany. Els ingressos de Seat el primer trimestre van assolir els 3.803 milions d'euros, cosa que representa la millor xifra de la companyia en un trimestre, amb un augment del 6,8% en comparació amb el primer trimestre de l'any passat.

"Hem aconseguit els millors resultats de la nostra història en un trimestre, notícia molt positiva tenint en compte els nombrosos reptes i l'entorn altament competitiu d'aquest 2024", ha dit Griffiths. Les prioritats estratègiques de l'empresa són guanyar en eficiència i llançar nous models més competitius. En aquest sentit, aquesta setmana ha presentat els nous dissenys del Formentor i el León Cupra, i aquest mateix any llançarà dos nous models Cupra: el Tavascan i el Terramar.

Cupra creix un 21,4% i Seat un 4,3%

Amb els 138.600 cotxes venuts el primer trimestre, la quota de mercat de Seat i Cupra a l'Europa occidental ha passat del 3,5% al 3,8%. Cupra ha tancat el millor trimestre de la seva història, amb 56.600 cotxes venuts (21,4% més), i Seat ha venut 81.900 unitats (un 4,3% més). A més, l'ampliació de la gamma ha impulsat les vendes. Així, la companyia ha venut 12.300 cotxes híbrids endollables, un 122,3% més.

Els principals mercats de Cupra el primer trimestre han sigut Alemanya (18.900 cotxes, un 42,2% més), el Regne Unit (6.900, un 31,7% més) i Espanya (5.300, un 3,2% més). Per a Seat, els principals mercats han estat Espanya (17.400 cotxes, tot i vendre un 3,3% menys), Alemanya (15.300, un 24,1% més) i el Regne Unit (11.200, un 14,6% més). L'icònic Ibiza, que acaba de complir 40 anys, lidera les vendes de la marca amb 25.700 unitats venudes, un 8,5% més.

stats