Codorníu ja ven quasi tant vi com cava

La facturació del celler català creix un 7%, fins als 233 milions, principalment per la puixança de l'exportació

El conseller delegat de Codorníu, Xavier Pagès
Elena Freixa
17/03/2016
2 min

BarcelonaCodorníu millora les vendes un 7% i obté uns ingressos de 233,5 milions d'euros, gràcies a un creixement tant al mercat interior com, sobretot, a l'exterior. El celler català, a més, pràcticament iguala les seves vendes de cava i de vi, que ja suposa el 49% del total de facturació amb marques com Raimat, Viña Pomal i el més recent, Viñas de Anna, sota la marca Codorníu.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El grup Codorníu Raventós va vendre un 16% més fora d'Espanya durant l'últim exercici, de manera que l'exportació va aportar-li el 52% dels ingressos, un canvi respecte a un any abans, quan el mercat espanyol suposava encara més de la meitat del negoci. A Espanya, el negoci de Codorníu va avançar un 3%. Les dades es refereixen a l'últim exercici fiscal del grup, que va de juliol del 2014 a juny del 2015.

Per mercats, resulta rellevant l'augment del 14% a Europa, on més exporta la companyia, així com l'avenç del 7% als EUA, un mercat assenyalat com a prioritari per al grup. A l'Àsia, les vendes van créixer un 54%, mentre que a l'Amèrica Llatina la millora va ser del 27%.

Només en la categoria de cava, el grup català ha crescut un 6%, mentre que el vi avança a doble dígit (el grup no concreta la xifra) i s'ha disparat un 60% en sis anys. L'empresa tampoc no dóna la xifra de resultat net amb què va tancar l'exercici.

Pel que fa a l'estratègia, Codorníu asegura que els números refermen l'aposta pels vins i caves de més valor afegit. Per exemple, en els vins per sobre dels deu euros el creixement ha estat del 20% en l'últim any. La marca Viña Pomal s'ha venut un 35% més a fora i el cava 'premium' Anna Blanc de Blancs s'ha disparat un 50% en exportació.

stats