Economia 04/11/2019

IAG compra Air Europa per 1.000 M€ amb l'objectiu de convertir Madrid en un gran 'hub' aeri

La matriu d'Iberia i Vueling anuncia un acord amb Globalia

Ara
3 min
Un dels avions de Vueling a l'aeroport del Prat.

BarcelonaIAG ha arribat a un acord amb Globalia per comprar tot el capital social d'Air Europa per 1.000 milions d'euros, que s'abonaran en efectiu al tancament de l'operació, segons ha anunciat aquest dilluns el hòlding aeri.

IAG, que és la matriu de companyies com British Airways, Iberia, Vueling, Level o Aer Lingus, ha comunicat l'acord aquest dilluns a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

En concret, gràcies a la compra el hub de Madrid d'IAG es transformarà en un "veritable rival" per als quatre hubs més grans d'Europa: Amsterdam, Frankfurt, Londres Heathrow i París Charles de Gaulle.

L'operació suposarà el reposicionament d'IAG "com a líder" al mercat del trànsit aeri entre Europa i l'Amèrica Llatina i el Carib i oferirà

unes "significatives potencials sinergies" en termes de costos i ingressos, ha indicat el hòlding IAG.

El benefici per acció augmentarà durant el primer any complet i la rendibilitat sobre el capital invertit d'IAG augmentarà en el quart any després del tancament, assegura l'empresa. S'espera que el tancament de la transacció tingui lloc a la segona meitat del 2020 després d'obtenir les autoritzacions oportunes.

Segons Willie Walsh, conseller delegat d'IAG, "l'adquisició d'Air Europa suposa afegir a IAG una nova aerolínia competitiva i rendible, fer de Madrid un hub europeu líder i permetre que IAG aconsegueixi el lideratge de l'Atlàntic sud, i així generar un valor financer addicional per als accionistes".

Per a Javier Hidalgo, conseller delegat de Globalia, la incorporació de la seva companyia a IAG "suposa un enfortiment del present i futur de la companyia, que mantindrà la línia seguida per Air Europa durant els últims anys". "Estem convençuts que serà un èxit que Air Europa s'incorpori a un grup com IAG, que ha demostrat durant tots aquests anys la seva aposta pel desenvolupament de les aerolínies que els conformen i pel hub de Madrid".

Sota el control d'Iberia

Segons han explicat les companyies, l

Divisió entre els sindicats

Fins l'obtenció de les referides autoritzacions, Air Europa i les aerolínies d'IAG seguiran competint com fins ara", assegura Hidalgo.

El primer executiu de Air Europa defensa l'operació perquè permetrà que la companyia "s'incorpori a un grup sòlid, integrat per cinc aerolínies que han crescut i millorat el seu rendiment dins del grup, i que s'han beneficiat de totes les oportunitats que el grup els ofereix, de les que també es beneficiarà Air Europa". A més, destaca que "la marca continuarà operant dins d'IAG de forma separada, sense integració de la seva plantilla en cap de les restants companyies aèries del grup IAG".

Líder europeu de llarg radi

El conseller delegat d'Air Europa assegura que amb la integració la companyia "passarà a formar part del grup d'aerolínies en cinquè lloc a Europa en nombre d'avions de llarg radi amb 63 avions, just per darrere de KLM, amb 65".

"Vull assenyalar que aquesta operació garanteix el futur de la companyia i és una gran oportunitat per a tots els professionals del grup", conclou Hidalgo, que a més assegura que "les operacions de manteniment i de serveis de terra tindran assegurats tots els contractes a llarg termini" i "aquesta operació implica que es mantindran els convenis i els drets històrics dels treballadors".

stats