Laboral

El Prat, al centre de les incidències en l'últim dia de la vaga de 'handling'

Pilots i tripulants acaben carregant ells mateixos les maletes en un vol de Vueling entre Barcelona i Lanzarote

2 min
Un mostrador de l'aerolínia Iberia.

BarcelonaEl quart i últim dia de la vaga dels treballadors de handling (els serveis d'assistència a terra) d'Iberia s'ha acabat amb l'aeroport del Prat com una de les infraestructures més afectades pels problemes amb els equipatges derivats de l'aturada. Així ho ha assenyalat en un comunicat el director corporatiu de la companyia, Juan Cierco, que també ha destacat les incidències ocorregudes a Bilbao i Gran Canària. "Estem treballant intensament perquè aquests equipatges arribin a les seves destinacions i als seus propietaris com més aviat millor", ha assegurat el directiu. Així i tot, Cierco ha remarcat que en les últimes quatre jornades, Iberia –que va cancel·lar més de 444 vols preventivament per la vaga– ha transportat més de 140.000 maletes.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'origen d'aquesta protesta, convocada pels sindicats UGT, CCOO i USO, està en l'últim concurs d'Aena per gestionar els serveis de handling dels seus aeroports. Iberia va perdre aquesta llicència en vuit dels grans aeròdroms (només conservarà Barajas) i els treballadors que fins ara feien aquesta feina passaran a ser subrogats a la nova adjudicatària. La plantilla tem que aquest canvi comporti una pèrdua de drets laborals adquirits i demanen a l'aerolínia que s'aculli a l'autohandling per prestar aquest servei a totes les companyies del grup IAG als aeroports on ja no tingui el concurs, per tal de mantenir bona part dels empleats. La posició d'Iberia és que aquests llocs de feina estan garantits pel conveni del sector i que la vaga no és necessària, mentre que els sindicats acusen la direcció d'intentar fer un ERO encobert.

Durant aquesta última jornada de vaga Iberia ha xifrat el seguiment de la convocatòria en un 16% i ha indicat que la puntualitat en els seus vols ha estat del 81%. Així i tot, la companyia ha admès que en alguns aeroports s'han produït incidències amb "centenars de maletes". De moment totes dues parts es mostren obertes a continuar amb les negociacions per resoldre el conflicte i fonts sindicals han confirmat que l'aerolínia els ha proposat tornar-se a reunir aquest dimarts.

Pilots i tripulants carregant maletes

En el primer dia d'aturades a l'aeroport del Prat ja es van enlairar una dotzena de vols sense maletes perquè no hi havia prou personal per pujar-les als avions. Aquest dilluns, però, s'ha produït una altra imatge excepcional a la infraestructura catalana. Segons ha pogut confirmar l'ARA, en un dels vols de Vueling que feia la ruta entre Barcelona i Lanzarote els mateixos tripulants i comandants de l'avió han hagut d'ajudar a acabar de carregar l'equipatge a l'aeronau, davant la sorpresa dels passatgers, que han acabat aplaudint la plantilla un cop s'ha resolt la situació. Fonts de Vueling asseguren que no tenen constància que aquesta anomalia en el servei s'hagi repetit en altres vols, tot i que veus sindicals admeten que s'han produït escenes similars en altres aeroports sense concretar quins.

stats