Contingut patrocinat
Especials 07/11/2022

Les pimes catalanes s'alien amb Amazon per vendre en línia i internacionalitzar-se

Tenir un producte diferent, una estratègia clara de venda digital i bons coneixements de la plataforma, tres claus per triomfar-hi

2 min
Acte al Cercle d'Economia amb la participacio del diari Ara i d' Amazon per parlar de les Pimes i la venta online Barcelona

El 2018 l'empresa catalana Cafè Saula va començar a vendre els seus productes a través d'internet. Per fer-ho, va triar la plataforma d'Amazon. Avui el 30% de la seva facturació ja prové de les vendes que signa a través del món digital i té clients arreu del món. Un cas similar és el de la firma gironina Debosc, que fabrica mobles de fusta minimalistes. També va escollir vendre els seus productes per Amazon. Actualment, exporten un 50% de la seva producció i els seus dissenys triomfen als països nòrdics. Són només dos casos de les més de 3.000 pimes catalanes que han vist en Amazon un aliat potent per fer créixer el seu negoci i internacionalitzar-lo. En conjunt, el 2021 van exportar 200 milions d'euros, un 40% més que al 2020; van vendre 16 milions de productes i van aterrar amb força, especialment, a Alemanya, Itàlia i França. Però, quines són les claus de l'èxit perquè les pimes catalanes triomfin venent en línia?

"Cal tenir un producte diferent i competitiu, una estratègia clara, conèixer el llenguatge propi del món de la venda en línia i perdre la por a entrar-hi", va sintentitzar Cristina Serradell, directora de la unitat de negoci internacional d'Acció, l'agència que vetlla per la competitivitat de les empreses catalanes. "No hi ha una fórmula que funcioni per a tothom, però cal invertir en digitalitzar-se, caminar cap a l'omnicanalitat i analitzar molt bé les dades", va afegir Coia Pons, responsable del departament de marketplace per al desenvolupament i venda de productes logístics d'Amazon. Totes dues en van parlar al col·loqui Les pimes catalanes que triomfen venent online: claus d'èxit, organitzat per l'ARA, amb el suport d'Amazon, al Cercle d'Economia. La taula rodona també va comptar amb la intervenció de María Mora, directora d'innovació de Foment del Treball, i de Lluís Saula, director general de Cafè Saula.

Les quatre veus expertes van coincidir a assenyalar la necessitat de formar les pimes en matèria de digitalització. "Per ajudar-les, les iniciatives público-privades són importants –va apuntar Mora–. Per exemple, amb Acció hem impulsat programes com Digitalitza't, que ha funcionat molt bé", va recordar. Per la seva banda, Amazon també compta amb el programa Despega, que ja ha format més de 13.000 emprenedors i pimes espanyoles en màrqueting digital, estratègia de venda digital i internacionalització. El programa compta amb la col·laboració d'Acció. 

stats