“Granollers es fa ciutat Universitària amb la UVic-UCC”

Entrevista a Xavier Ferràs, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC, que el curs vinent impartirà dos graus a la capital del Vallès Oriental

Xavier Ferràs és degà de la Facultat d'Empresa i Comunicació
3 min

Per què heu decidit obrir una seu de la UVic-UCC a Granollers?

El nou campus té diferents lògiques estratègiques. Granollers es converteix en ciutat universitària. La ciutat accelera la seva entrada en l’economia del coneixement amb la UVic-UCC. I l’existència d’activitats universitàries contribueix a fer més rica i més atractiva la ciutat. Significa ubicar una universitat moderna en un àmbit geogràfic d’alta densitat demogràfica, en una comarca, el Vallès Oriental, que té més de 400.000 habitants i està rodejada d’altres comarques que en conjunt formen una massa de 4 milions de persones. També permet estendre’ns en el territori, en aquest cas posant un peu a l’Àrea Metropolitana de Barcelona i en una ciutat que ja forma part del nostre patronat. Contribueix a enfortir l’eix estratègic i industrial de la C-17.

Per què s’han triat aquests dos graus de la Facultat d’Empresa i Comunicació?

L’extraordinària dinàmica empresarial del Vallès Oriental justifica aquesta decisió. Aquesta és una de les comarques més industrialitzades del sud d’Europa. Oferirem estudis de tarda amb metodologies actives i multimodals (presencials i digitals) tant per als estudiants de campus clàssic com per a un públic més executiu que vulgui combinar estudis i treball. La nostra orientació a la interacció amb l’empresa i a l’ocupabilitat de l’estudiant ens ha fet decantar per aquest format, que permet que els estudiants disposin dels matins per fer pràctiques o per treballar. Tots els nostres graus tenen un mínim de 300 hores de pràctiques garantides en empresa i disposen d’un servei de carreres professionals molt actiu per ajudar-los a cercar feina un cop acaben. Aquesta és una variable de diferenciació crítica per a nosaltres.

A què respon l’inici del CFGS en Màrqueting i Publicitat?

Granollers té una llarga tradició de foment de la formació professional. Hi ha un contacte molt estret amb empreses i associacions empresarials. Un altre cop amb la lògica de dissenyar una oferta global d’estudis d’empresa molt adaptada a les necessitats socioeconòmiques del territori, la proposta d’un CFGS en Màrqueting i Publicitat (dues de les competències clau de la Facultat d’Empresa i Comunicació) sorgeix de manera immediata i natural.

Quines són les previsions del Campus Granollers per al futur?

La UVic-UCC s’ha caracteritzat pel seu mètode pedagògic propi. A la Facultat d’Empresa implementem aquest mètode reduint les classes magistrals per fer del professor un coach i un facilitador, treballant en equip, fent una utilització extensiva del mètode del cas amb una presència constant de professionals a l’aula, etc. Granollers ens ofereix un espai únic per estendre aquestes metodologies en un entorn de proximitat amb sectors empresarials molt sofisticats. A mesura que despleguem els estudis el campus incorporarà estudiants internacionals. Els nostres graus incorporen ensenyament o reforç progressiu de l’anglès i als últims cursos els alumnes es barregen amb estudiants de tot el món. El campus serà internacional. Però l’aposta real vindrà amb l’inici del grau en Enginyeria de l’Automòbil i el d’Emprenedoria i Economia Digital. Amb aquests graus la UVic-UCC es posiciona fortament en dos àmbits estratègics per a l’economia: el sector de l’automòbil i les tecnologies digitals. Treballem amb el clúster de fabricants d’automoció per dissenyar un grau en enginyeria que formi professionals capaços de desenvolupar vehicles de forma integral, amb models de formació dual, un fet totalment singular a l’Estat. I quant a l’Emprenedoria Digital, no oblidem que Barcelona és la capital mundial de la tecnologia mòbil, amb el Mobile World Congress. El grau en Emprenedoria i Economia Digital formarà emprenedors en el terreny digital, amb metodologies basades en gestió de projectes.

stats