LLIGA DE CAMPIONS
Esports 26/11/2013

El turisme gironí es promociona a Amsterdam al costat del Barça

El vicepresident del Barça ha fet una xerrada amb estudiants holandesos sobre el paper del Barça a Catalunya

Toni Padilla
2 min
Els representants del Barça i el Patronat de turisme de Girona, a la Universitat d'Amsterdam

Amsterdam (enviat especial)La Universitat d’Amsterdam ha acollit la conferència «El Barça i la cultura catalana». Aprofitant el partit contra l'Ajax, el Barça ha donat continuïtat a aquesta iniciativa per oferir una porta d'entrada a Catalunya a estudiants de ciutats on juga el primer equip. La cèntrica seu de la Universitat d'Amsterdam ha vist durant gairebé dues hores com el vicepresident Carles Vilarubí els parlava de futbol, esport i ciutadania. L’acte s’emmarca dins el conveni signat el setembre de l’any passat entre el Futbol Club Barcelona i l’Institut Ramon Llull per promoure la cultura catalana al món. Glasgow, Milà o Munic ja han vist actes similars.

La novetat ha estat aprofitar aquest acte per obri les portes físiques del país als holandesos ja que el Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha promocionat les destinacions turístiques de la Costa Brava i el Pirineu de Girona entre universitaris, mitjans de comunicació i diversos operadors turístics holandesos.

La conferència ha començat al matí amb la benvinguda a càrrec de la rectora d’aquesta universitat holandesa, L. J. Gunning-Schepers, i del director de l’Institut Ramon Llull, Àlex Susanna. Tot seguit,el vicepresident del Barça, Carles Vilarubí, ha explicat com el Barça és un vehicle per a la recuperació de la identitat catalana. La jornada ha acabat amb la presentació i projecció del vídeo promocional de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, seguit d’un àpat basat en productes de la gastronomia gironina.

El vicepresident de la Diputació deGirona, Miquel Noguer, que ha assistit a la conferència, ha manifestat que «és beneficiós per a la marca Costa Brava i Pirineu de Girona associar-nos amb la marca Barça i aprofitar qualsevol plataforma promocional que ens permeti incidir en els mercats emissors de turisme europeus per a la destinació gironina». El Barça i el patronat ja havien fet feina conjunta el darrer estiu a Xangai

stats