Futbol - UEFA Women's Champions League

El Barça destrossa el Bayern i torna a Europa per la porta gran

El conjunt de Pere Romeu goleja el vigent campió de la Bundesliga en l'estrena del nou format de la Champions (7-1)

Alexia Putellas celebra el primer gol de la golejada del Barça contra el Bayern de Múnic
07/10/2025
3 min

Sant Joan DespíEl Barça va sortir disposat a deixar enrere els fantasmes de la passada edició de la Champions. Amb una golejada contra el Bayern de Múnic (7-1), que en poc més de deu minuts ja havia encaixat dues dianes, les blaugranes van confirmar que han girat full de la dolorosa derrota en la final de Lisboa, en què un Arsenal superior les va derrotar. El campió de la Bundesliga no va ser rival per a un Barça que va saltar a la gespa del Johan molt concentrat. La intensitat en la pressió i, sobretot, una circulació de pilota veloç i fluida van convertir les bavareses en una joguina trencada en mans de les catalanes. Alexia Putellas, amb un golàs des de la frontal, va obrir la llauna d'una golejada que és una gran carta de presentació de l'equip en el nou format de la UEFA Women's Champions League, amb una fase de Lliga amb 18 equips, dels quals se'n classifiquen 12 després de sis partits.

Tot i que la plantilla s'ha vist debilitada després d'un estiu auster, en què l'única arribada ha sigut la de la central Laia Aleixandri –suplent contra el Bayern de Múnic–, Pere Romeu conserva el gruix de les estrelles i el Barça segueix sent un ferm candidat a guanyar la competició. Alexia Putellas, que va estar temptada de marxar al PSG en el tram final del mercat de l'estiu, no només va obrir la llauna amb un gran gol al minut 4, sinó que va rendir a un gran nivell davant les alemanyes i va servir l'assistència del tercer d'Esmee Brugts, que va etzibar un cacau des del punt de penal quan encara no s'havia complert la mitja hora de joc. Abans, la segona diana havia anat a càrrec d'una Ewa Pajor que va recollir una rematada al travesser d'Irene Parades després d'una bona centrada de Mapi León a la sortida d'un córner –que havia provocat Aitana Bonmatí– servit en curt.

Tots els registres semblaven funcionar-li a un Barça en què Alexia era l'encarregada de fer anar de corcoll les futbolistes del Bayern, mentre que Patri s'incrustava entre les centrals per iniciar el joc. Les visitants es van fer un tip de perseguir ombres, a vegades entrant amb una duresa que va fer enfadar les blaugranes. Les de Pere Romeu se sentien superiors i el marcador així ho plasmava, però per a les alemanyes va ser oli en un llum una acció aïllada. Amb la defensa del Barça avançada, Kett –que havia estat providencial en un parell d'accions defensives– va recollir un desplaçament a la banda dreta, va arribar a la línia de fons i va assistir Klara Bühl al cor de l'àrea. Només va ser un miratge, perquè abans del descans el Barça va fer el quart després d'una acció entre Aitana i Brugts al vèrtex de l'àrea que va acabar amb la neerlandesa assistint Salma Paralluelo.

Sense opcions per al Bayern

La represa va començar amb rock'n'roll, amb el Bayern tornant a enviar la pilota al fons de la xarxa, però l'acció va ser anul·lada per un fora de joc de Schüller confirmat pel VAR. Aquesta és una de les novetats també de la present edició de la Champions, en què a la fase de lliga ja hi ha videoarbitratge en tots els partits. El gol anul·lat no va fer tremolar gens ni mica les cames a un Barça en què Claudia Pina se sumava a la festa rellevant Salma. Les blaugranes seguien fabricant ocasions i, poc abans de l'hora del partit, Pajor recolliria una assistència amb el cap d'Alexia per embocar el cinquè i evitar cap intent de reacció de les alemanyes.

De fet, lluny de reaccionar, el Bayern –que no havia encaixat cap gol encara aquest curs en cinc partits de la Bundesliga– va estar a punt de rebre el sisè, però la revisió del VAR va decretar que la pilota havia sortit per la línia de fons en l'assistència d'Aitana a Pajor. El sisè, però, acabaria arribant: contraatac conduït per Vicky López i finalitzat amb talent per Pina. La de Montcada i Reixac encara tindria temps de fer el doblet en una diana en el temps afegit. El Barça torna a Europa per la porta gran.

stats