Aitana Bonmatí brilla a l'escenari del Liceu: "Les Pilotes d'Or no m'han canviat"
La jugadora explica que vol crear un espai al seu poble per guardar-hi els premis i deixar un llegat
BarcelonaEls treballadors del Liceu que preparaven la funció d'aquesta nit de 'La guineueta astuta' anaven traient el cap amb curiositat. Tots volien veure Aitana Bonmatí, per un dia la gran atracció d'un escenari on solen brillar altres estrelles. Bonmatí s'ha fet fotos amb els treballadors del Liceu el dia que l'ha visitat per a una sessió de fotos per celebrar la seva tercera Pilota d'Or consecutiva. Ha arribat amb dos amics de Sant Pere de Ribes, el seu poble, on dimarts era fent un cafè a la plaça, com sempre. "És que segueixo sent l'Aitana de sempre. On em sento bé és a la plaça del poble, amb els meus. Si cal anar a les gales i posar-se un vestit es fa, però el meu lloc és aquell", ha explicat en roda de premsa.
Adidas, la marca amb la qual ha firmat aquesta temporada, li ha regalat unes sabatilles daurades, a conjunt amb les tres pilotes exposades al bell mig de l'escenari. "No va canviar-me la primera Pilota d'Or, ni la segona, ni la tercera. En l'àmbit mediàtic arribes a més gent, però soc la de sempre, em va bé tenir l'entorn de sempre i tocar de peus a terra, saber d'on vinc. Valoro molt Ribes i la meva gent", diu després de la sessió de fotos. Ribes és tan important que, de fet, ha explicat que està treballant en un projecte per crear un espai al poble on podria guardar els premis. "A casa no les vull, les Pilotes d'Or. No vull llevar-me i veure-les, impressionen massa", ha dit entre rialles. "I la mare no les vol a casa. Si surt tirarem endavant un projecte que no seria ben bé un museu... seria com un espai per al poble, per deixar-hi llegat", ha explicat.
Bonmatí s'estima més el futbol que els premis, tot i valorar-los. "En el dia a dia penso en els partits i els títols amb el Barça, mai penso en la Pilota d'Or durant la temporada. A l'equip totes pensem a donar el 100%. Quedar-nos a un pas de dos títols importants la temporada passada, especialment la Champions, em motiva. I el nou format del torneig m'agrada", ha raonat una dona que situa cada Pilota d'Or en un moment diferent. "Cada una explica un any diferent. La primera sempre és especial, com ho és la primera Champions amb el Barça. La segona demostrava que per haver-ho guanyat tot no n'hi havia prou, que seguia amb fam. I aquesta arriba potser de forma menys esperada. No m'havia preparat cap discurs ni res. De fet, el format de la gala era diferent i en un moment van mostrar un rànquing i no m'hi veia. No em trobava. I després ens diuen que la Mariona i jo som finalistes, que la Russo ja no té opcions. I ens porten a posar-nos el micro a mi i a la Mariona i no sabíem molt bé què estava passant", ha dit entre rialles. La roda de premsa també ha tingut moments seriosos, com quan li han preguntat per un possible boicot a clubs i equips israelians. "He escoltat pòdcasts i llegeixo, és un conflicte on cal documentar-se. Són els polítics els qui han de fer la feina i aconseguir canviar les coses, perquè sembla que no aprenem de les guerres del passat", ha dit.
A les portes del Liceu, a la Rambla, ja corria la veu que dins hi havia Aitana Bonmatí. I molts joves s'hi aplegaven per intentar veure-la. I ella seguia xerrant, just davant dels tres premis. Tres consecutius, com Platini i com Messi. "És un fet històric i molt difícil, bàsicament perquè jo sé com visc el dia a dia, i és futbol, i és molt dur perquè cal constància, una autoexigència molt elevada. El fet de no abaixar mai el llistó, de mantenir la motivació intacta... Aquesta temporada, a l'inici, vaig passar un mal moment, no estava motivada com abans, em costava. Porto molts anys sense descans. Crec que soc la jugadora del món que més partits porta els últims cinc o sis anys sense parar. I hi ha un moment que et planteges quina motivació tens... I per sort la vaig trobar", s'ha sincerat una jugadora que no para mai de treballar. De fet, segueix encaparrada a millorar el xut des de la distància.