Un dia que mai oblidarà: els apunts en calent del Barça-Alabès
Els blaugranes recuperen el camí del triomf en el seu segon partit al nou Camp Nou (3-1), on Lamine Yamal s'estrena com a golejador
BarcelonaTriomf no gaire lluït, però triomf del Barça en el segon partit de l'equip al nou Camp Nou (3-1). A continuació, quatre apunts en calent del partit.
Ben tornat, Raphinha (i Pedri). Com se l'ha trobat a faltar. En la seva primera titularitat després de dos mesos de baixa per lesió i fins a dues recaigudes, Raphinha ha recordat per què se'l necessita tant: no només ha tingut una participació decisiva en els dos primers gols del Barça, sinó que també ha encomanat la seva energia. Tirant desmarcades constants i, sobretot, treballant molt en la pressió. Fins i tot ha arribat a deixar en evidència els seus companys en una acció en què ha fet fins a tres esprints per mossegar la defensa rival i s'ha girat, enfadat, veient que cap dels seus companys a la davantera el seguia. Ha jugat 60 minuts, tal com estava pactat. A la segona part ha tornat Pedri. L'afició els ha ovacionat tots dos. Se'ls necessita, i molt.
Compàs d'espera amb Marc Bernal. Flick li ha donat la primera titularitat de la temporada. El mig centre de Berga no ha superat els 45 minuts en cap ocasió des que va tornar de la seva greu lesió al genoll, que el va deixar un any fora de combat. L'altre cop que havia jugat 45 minuts va ser en l'amistós entre Catalunya i Palestina, en què va ser l'únic blaugrana a qui el club va donar permís per anar amb la catalana perquè agafés rodatge. Precisament això és el que li falta a Bernal: rodatge i ritme de competició. Ha tingut una actuació sòbria: vint-i-set passades encertades de vint-i-vuit, catorze de les quals a camp rival. En dues setmanes hi haurà jornada de Copa i tindrà una nova oportunitat de ser titular. De moment, no sembla que Flick hi compti gaire.
Segueixen els dubtes en defensa. Era vital sumar els tres punts contra l'Alabès i continuar collant el Reial Madrid al capdamunt de la taula per anar-se recuperant de la desfeta a Londres, però el Barça ha tornat a deixar molts dubtes al darrere. Si bé és cert que a la segona meitat el partit ha estat més sota control –malgrat que els bascos hagin tingut alguna aproximació cap al final que hauria pogut costar un ensurt–, a la primera, en canvi, l'Alabès ha generat fins a cinc ocasions de gol. Una d'elles ben clara, en una acció en què Joan Garcia ha fet una gran aturada, des del terra. El Chelsea et va atropellar, però no pot ser que un equip de la part mitjana-baixa de la taula arribi tant a la teva àrea al Camp Nou. A més a més, venint d'on vens.
Una efemèride especial per a Lamine Yamal. No serà el seu gol més bonic, però l'estrella blaugrana ja sap el que és marcar al Camp Nou. Ho ha fet en el seu tercer partit. El primer va ser abans de fer les maletes cap a Montjuïc, quan va debutar jugant set minuts el 29 d'abril del 2023. Llavors tenia quinze anys i 290 dies. La setmana passada va estrenar l'estadi ja amb la majoria d'edat i en el seu tercer partit hi ha marcat el seu primer gol. El mateix dia que el club celebrava el seu 126è aniversari, s'ha vist un Lamine Yamal amb espurna. L'extrem de Rocafonda ha tornat a deixar detalls de qualitat i filigranes d'aquelles que fan aixecar el cul de la cadira als aficionats. El pal li ha negat el doblet. Veure'l cada cop més recuperat de la pubàlgia és una de les millors notícies.