Barça
Esports Barça 07/11/2022

Lluita interna a la junta de Laporta per un patrocini de criptomonedes

Una part de la cúpula vol acceptar l’oferta de Nexo, però una altra considera que prové d’un sector de risc

3 min
Joan Laporta, amb el president de la Generalitat i alguns directius del Barça a la llotja del Camp Nou.

BarcelonaEl Barça té un objectiu ben clar de cara a aquest curs 2022-23: aconseguir els ingressos per patrocini més alts de la història del club. Així ho va anunciar abans de l’última assemblea el vicepresident econòmic Eduard Romeu, que va posar el llistó per sobre dels 200 milions d'euros d’ingressos anuals per aquest concepte. Durant els últims mesos, la junta directiva de Joan Laporta, amb el vicepresident de l’àrea de màrqueting Juli Guiu al capdavant, i el departament comercial han fet passos endavant en aquest sentit. El més important, sens dubte, va ser l’acord amb Spotify per posar el seu nom a les samarretes de joc dels primers equips masculí i femení de futbol, a la roba d’entrenament i al Camp Nou. 

Però n’hi ha hagut d’altres, com l’arribada de Bimbo com a patrocinador global, el qual ja apareix també a la màniga de l’equip femení, una esponsorització que suposarà entre 3,5 i 4 milions a l’any per al Barça. Durant els últims temps, també han aterrat al club català Vegan Nation com a patrocinador global i Heüra i GLS en el grup de patrocinadors de l’actual subcampió d’Europa de la Champions League femenina. I l’últim a arribar ha estat la marca japonesa d’alimentació sense gluten ZENB, que el Barça ha anunciat aquest divendres que es converteix en patrocinador regional del club al Japó, als Estats Units i al Regne Unit fins al 30 de juny del 2026.

El vicepresident econòmic del Barça, Eduard Romeu.

De totes maneres, el Barça segueix sense concretar la gran categoria de patrocini que està lliure des de l’estiu del 2021, quan la marca turca d’electrodomèstics Beko va finalitzar la seva relació amb el club: la màniga esquerra del primer equip masculí. Fa uns dies RAC1 va avançar que Nexo, l’entitat de concessió de préstecs més gran en el sector de les finances digitals, era l’escollida per ocupar aquesta vacant. 

Però, segons ha pogut saber l’ARA de fonts coneixedores de les negociacions, de moment el patrocini no s’ha tancat perquè hi ha un sector de la junta, del qual forma part la vicepresidenta institucional Maria Elena Fort, que no veu clara l’aliança amb una empresa del sector de les criptomonedes, el qual consideren especulatiu, de risc, molt variable i poc ètic. En canvi, un altre sector de la cúpula culer, del qual forma part el vicepresident econòmic Eduard Romeu, considera convenient tirar endavant una oferta com aquesta. La pretensió de la junta de Laporta és aconseguir entre 15 i 20 milions anuals per aquest actiu (Beko en pagava 9 abans de la pandèmia) i, fins ara, només les empreses de criptomonedes han arribat a aquestes quantitats. De moment, desempata el debat intern el president Joan Laporta, que tampoc veu clara l’associació amb aquest sector, el fet determinant que està impedint que, de moment, tirin endavant les negociacions. 

També es va descartar el patrocini amb WhiteBIT

De fet, la situació que passa amb Nexo és la mateixa que va tenir lloc a l’estiu amb WhiteBIT, una altra empresa de criptomonedes (creada a Ucraïna) amb la qual pràcticament es va donar per fet l’acord per patrocinar la màniga esquerra. Aleshores, la junta de Laporta va decidir tirar enrere les negociacions pels mateixos motius exposats ara pel sector contrari a l’associació amb aquest sector. Això, en el passat, també va provocar que es descartessin ofertes procedents del món de les criptomonedes per al frontal de la samarreta que eren més atractives econòmicament que la que finalment es va tancar amb Spotify.

stats