RCD Espanyol
Esports 13/04/2022

L'Espanyol, a punt de renovar amb l'alacantina Kelme fins al 2026

L'aliança s'emmarca en l'expansió del club a la Xina, on la firma de roba té una potent capacitat de distribució

3 min
Kelme seguirà sent el patrocinador tècnic de l'Espanyol fins al 2026

BarcelonaDesprés d’estudiar les propostes d’una vintena d’empreses del sector del retail esportiu, l’Espanyol està molt a prop de tancar l'ampliació de la seva vinculació amb Kelme. Segons ha pogut saber l'ARA, tot apunta que el club blanc-i-blau i l'empresa alacantina fabricant d'equipaments esportius firmaran un contracte per a les pròximes quatre temporades, fins al 2026. D'aquesta manera, les dues parts allargarien una relació que va començar el 2018. Aquell mateix any, l'Espanyol va estar prop de firmar amb Adidas, que també es va interessar pels naming rights de Cornellà-El Prat. Però finalment l'opció va caure i el club va firmar amb Kelme un contracte fins al juny del 2022.

L'Espanyol valora molt positivament algunes de les característiques de l'empresa alacantina. D'entrada, establir una relació estable de llarga durada amb una empresa que ofereix unes condicions econòmiques superiors a les d'altres equips que es troben en una zona semblant a la classificació. Segons ha pogut saber l'ARA, el nou contracte tindria unes xifres econòmiques superiors a les de l'anterior (al voltant d'uns dos milions d'euros fixos anuals més variables), així com millores en termes logístics. Les dues parts tenen voluntat de creixement mútua. S'espera que, si s'acaba tancant el nou acord, l'Espanyol podrà ampliar la internacionalització pel gegant asiàtic.

Les negociacions entre les dues parts van començar des de zero perquè a l'anterior contracte no hi havia cap dret preferent de tempteig, una opció que figura en altres contractes semblants i que permet allargar-los amb les condicions pactades prèviament. Kelme era la primera opció de l’Espanyol quan va engegar converses, ara fa mesos, per buscar el fabricant del cicle vinent. Quan s’acosta el final d’un contracte d’aquesta mena, el club blanc-i-blau llança un tender (un concurs de proveïdors) entre totes les marques amb qui manté relació o que pensa que poden donar el servei que requereix el club. Una vegada les firmes s'hi pronuncien i presenten les seves condicions, el consell d’administració és qui escull la proposta que considera més favorable. 

Posicionament clau a la Xina

En el cas del fabricant alacantí, a banda de ser una de les millors propostes en l'àmbit econòmic, també han pesat factors com la qualitat de les peces que fabriquen en exclusiva per al primer equip i especialment la condició de Kelme com a soci estratègic en un mercat, el xinès, on el club blanc-i-blau té molts interessos comercials. L'empresa alacantina disposa d'una capacitat de distribució a la Xina gràcies a un poderós aliat: Jinjiang Yuanxiang Garments Weaving, un gegant que controla més de 400 llocs de distribució. Aquesta gran penetració és clau per als interessos de l’Espanyol, que des de l’arribada de Chen Yansheng treballa per augmentar la cartera de socis comercials al país asiàtic. La presència d’un propietari xinès i d’un ídol nacional com Wu Lei en un club històric de la Lliga amb presència a Barcelona és una combinació de factors que fan atractiu l’Espanyol de cara a la distribució de productes esportius a la Xina. 

Al club espanyolista també li agrada força la relació que ha establert amb Kelme pel que fa als dissenys de les samarretes. Tant l’empresa com l’Espanyol han buscat que tinguin un lligam amb algun fil argumental i, per descomptat, que agradin als aficionats. En aquest sentit, el club valora positivament l’entesa i el fet que la marca tingui en compte les propostes de disseny que li plantegen. El resultat, una fórmula de treball productiva.

Segon acord més llarg 

Si s'acaba allargant fins als vuit anys, la relació entre l’Espanyol i Kelme serà el segon acord comercial més llarg firmat amb un patrocinador tècnic en la història del club. Només una marca, Massana, va aconseguir superar la durada d’aquest vincle: va arribar a fabricar la samarreta de l’Espanyol durant deu anys, entre el 1984 i el 1994. Puma, l'única marca que ha repetit patrocini en etapes diferents, també va arribar a vestir l’Espanyol vuit anys (1994-99 i 2012-14).

Kelme es va convertir el 2018 en la novena marca que fabrica les samarretes i equipacions esportives de l'Espanyol des del 1980. Meyba, Umbro i Uhlsport van durar quatre cursos; John Smith i Joma tres, i Li Ning només dos. La voluntat del club és establir contractes comercials a mitjà i llarg termini, d'entre tres i quatre anys.

stats