MOTOR - FÓRMULA 1
Esports 20/09/2015

El GP de Singapur de F-1, en 5 moments clau

Sebastian Vettel ha guanyat la cursa, seguit de Daniel Ricciardo i de Kimi Räikkönen. Lewis Hamilton s'ha retirat

Nuria García
3 min
Sebastian Vettel celebra el triomf a Singapur / EDGAR SU / REUTERS

BarcelonaSebastian Vettel ha guanyat el GP de Singapur de Fórmula 1. Al podi l'han acompanyat Daniel Ricciardo i Kimi Räikkönen. Lewis Hamilton s'ha retirat a causa d'uns problemes de potència. Nico Rosberg, que ha estat quart, ha retallat distàncies amb el britànic, que segueix líder del Mundial.

Aquestes han estat les 5 claus del GP de Singapur:

  1. La gestió de la cursa de Sebastian VettelNi tan sols els dos cotxes de seguretat que han entrat a la pista i que li han fet perdre l'avantatge que tenia respecte a Daniel Ricciardo han posat nerviós Sebastian Vettel, que ha dominat la cursa des del principi. El pilot alemany ha fet els dos canvis de pneumàtics just quan ha aparegut a la pista el cotxe de seguretat –l'equip Ferrari ha reaccionat bé– i ha perdut menys temps que alguns pilots. Després de la primera aturada, Vettel ha decidit aixecar una mica el peu de l'accelerador per conservar els pneumàtics, però quan ha vist que Ricciardo s'apropava, ha tornat a incrementar el ritme i ràpidament ha aconseguit un còmode avantatge. És el seu tercer triomf de l'any, el quart a Singapur, on és el pilot que més cops ha guanyat.
  2. Topada entre Hülkenberg i MassaS'havien disputat només 13 voltes quan Felipe Massa ha decidit entrar a boxs a canviar els pneumàtics. Quan el brasiler s'ha incorporat a la pista, Nico Hülkenberg, que venia llançat, ha xocat amb ell i ha provocat una gran trencadissa que ha fet obligatòria l'entrada del cotxe de seguretat (tot i que primer s'ha intentat solucionar-ho amb el cotxe de seguretat virtual). En total, entre els dos, s'hi ha estat durant sis voltes. Unes voltes més tard, els comissaris decidien sancionar Hülkenberg en considerar que l'alemany hauria d'haver deixat espai a Massa per a la incorporació i el de Force India serà sancionat amb la pèrdua de tres llocs a la graella de sortida de la propera cursa.
  3. L'abandonament de HamiltonNo s'havia arribat encara a l'equador del GP de Singapur (volta 27) quan Hamilton ha parlat amb els seus mecànics per ràdio per dir-los que havia perdut potència. Just en aquell moment, el pilot britànic veia com Rosberg, Kviat i Bottas l'avançaven, i més tard ho feien també Pérez i Alonso. Des del mur, a Hamilton li deien que provés coses, però ell responia que no funcionava. Cinc voltes més tard, Hamilton preguntava si no era millor aturar-se i cuidar el motor, però l'equip responia que seguia buscant una solució. No obstant això, quan Hamilton els ha dit que el cotxe cada vegada anava pitjor i ha demanat que el cridessin a boxs, l'equip li ha fet cas: era la volta 33 i el líder del Mundial es retirava.
  4. Un espontani a la pistaQuan es disputava la volta 37, Vettel ha cridat per ràdio al seu equip: "Hi ha un home a la pista!". Un espontani s'ha colat a la pista i ha passejat per l'asfalt del traçat urbà de Marina Bay. Això ha provocat la segona entrada del cotxe de seguretat. L'home ha decidit marxar sense que calgués aturar-lo, però el cotxe de seguretat s'ha estat a la pista durant tres voltes més.
  5. El gran paper dels Toro RossoMax Verstappen i Carlos Sainz han estat els protagonistes de l'últim tram de la cursa. Els dos pilots de Toro Rosso han escalat posicions i han remuntat fins a la zona dels punts. Els dos han fet dos grans avançaments a Grosjean, que ha acabat abaixant el cap davant la superioritat dels dos pilots. Verstappen i Sainz han encarat el tram final de la cursa amb els pneumàtics molt tous, i això els ha fet ser més ràpids que alguns dels seus rivals. Cap al final, i després de veure que Verstappen no podia superar Sergio Pérez, l'equip ha demanat a Verstappen que deixés avançar Carlos Sainz, que estava tot just darrere seu. Però l'holandès no s'ha deixat avançar i els dos de Toro Rosso han acabat 8è i 9è.
stats