07/04/2016

Lorenzo accepta el repte de Rossi i marxa a Ducati

2 min

Dos dies després de guanyar la primera cursa de la temporada a Qatar Jorge Lorenzo es presentava davant de la premsa al concessionari Porsche de Barcelona per recollir un Cayenne híbrid que la marca alemanya li deixarà per als seus desplaçaments en els pròxims deu mesos. El presentador de l’acte, fent broma, li va dir: “Com que Porsche és una marca del grup Audi-Volkswagen, i la firma dels anells ha comprat fa pocs anys Ducati, aquest acte pot ser un avançament de la vinculació que t’espera”.

El mallorquí va fer cara de pòquer davant de la gracieta, i no va deixar anar gaires pistes sobre si marxaria de Yamaha: “Només jo sóc el capità del meu destí. La decisió l’anunciaré quan toqui. El més normal és que els pilots no anunciem el nostre futur fins a l’estiu, als voltants del GP de Brno. Jo vaig avançar que volia renovar, i la meva voluntat ha desfermat les presses d’alguns per canviar aquesta tendència. Deu ser cosa que no tenien gaires ofertes més”. El comentari de Lorenzo anava dirigit a Valentino Rossi, que al circuit de Losail va anticipar-se al seu company anunciant la renovació per Yamaha.

Sembla que l’oferta de Ducati a Lorenzo és astronòmica. Parlen de més de 15 milions d’euros, de manera que seria el contracte més alt de la història del motociclisme. Però no són els diners el que podria esperonar-lo, sinó el repte de plantar cara el seu rival: “Si Lorenzo tingués pilotes hauria d’intentar guanyar un campionat amb Ducati, com jo ho vaig intentar”, va deixar-li anar el de Tavullia. Sembla que el sou de Rossi no és gaire alt. Però és ell qui talla el bacallà en una formació on hi ha més italians que japonesos i li paguen unes variables extraordinàries en funció dels resultats. A més d’haver-li llicenciat de per vida la comercialització del marxandatge.

Giacomo Agostini -guanyador de 15 mundials- va recomanar a Lorenzo anar a Ducati per “convertir-se en una llegenda”. Per fer el que no va ser capaç de fer Rossi: guanyar un Mundial amb una moto, italiana per cert, que ara sí que va bé gràcies a la feina del tècnic Gigi Dall’Igna, amb qui en Jorge ja va treballar quan corria en 250 amb Aprilia. En principi el futur de Lorenzo no s’havia de descobrir fins a Jerez. Però Albert Valera, el seu mànager, ja vola a corre-cuita cap a Austin amb el bolígraf a la mà. Tot està a punt per a la signatura.

Yamaha volia anunciar a Jerez, la pròxima prova, que el substitut de Lorenzo serà el gironí Maverick Viñales davant de la plana major de Telefónica, el seu principal patrocinador. Això pot provocar la renovació de Pedrosa per Honda, o el seu traspàs a Suzuki. Però Ducati no vol deixar passar l’ocasió d’avançar-se a Texas, en l’escenari de tot el món on venen més motos.

stats