Internacional 10/01/2018

Malàisia reprèn la recerca de l'avió desaparegut a l'oceà Índic el 2014

La companyia nord-americana Ocean Infinity tindrà 90 dies per trobar informació de l'aeronau

Ara
2 min
Membres de la policia de la Reunió retiren el que una de les ales del Boeing 777 desaparegut a l'oceà Índic

BarcelonaLa companyia nord-americana Ocean Infinity reprendrà en els pròxims dies la recerca de l'avió de Malaysia Airlines que va desaparèixer el març del 2014 amb 239 persones a bord. El nou rastreig estarà dirigit a un àrea de 25.000 metres quadrats de l'oceà Índic després de les noves delimitacions sobre la zona on va col·lisionar l'avió en l'aigua.

Inscriu-te a la newsletter Internacional El que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

El ministre malaisi de Transport, Liow Tiong Lai, ha assegurat que la missió principal de l'empresa Ocean Infinity "és localitzar les restes de l'avió i les caixes negres, on estan registrades les comunicacions que es van produir en la cabina i les dades del vol".

El govern de Malàisia, responsable del pagament de l'operatiu, ha aclarit que només abonarà la quantitat acordada amb Ocean Infinity, entre 20 i 70 milions de dòlars, si es troben evidències "considerables i creïbles" del lloc exacte on es troben les restes de l'avió. La companyia dels Estats Units tindrà 90 dies per trobar informació de l'aeronau.

Alta probabilitat de trobar les restes de l'avió

El portaveu d'Ocean Infinity, Mark Antelme, ha explicat que el vaixell 'Seabed Constructor' va sortir des de Sud-àfrica el 2 de gener per arribar a la nova zona de recerca el dia 17 i aprofitar "un petit marge climatològic favorable per al rastreig".

L'empresa nord-americana compta amb una flota comercial que disposa de la tecnologia més avançada del món per explorar el fons marí, amb sis vehicles autònoms que poden realitzar un mapatge precís fins als 6.000 metres de profunditat.

El ministre de Transport de Malàisia ha assegurat que hi ha un 85% de possibilitats de trobar l'avió en la zona acotada pels experts. "Esperem trobar la resposta que hem perseguit durant quasi quatre anys per tal de finalitzar aquest desafortunat incident".

Una desaparició misteriosa

El Boeing 777-200ER de Malaysia Airlines va desaparèixer el dia 8 de març del 2014 després de sortir des de l'aeroport de Kuala Lumpur en direcció a Pequín. Segons la recerca oficial, els sistemes de comunicació es van apagar i l'avió va virar de manera intencionada just 40 minuts després de l'enlairament.

Durant els quasi tres anys de recerca s'han trobat diverses peces de l'avió en algunes zones com l'illa de la Reunió, Moçambic, Sud-àfrica, l'illa Rodrigues o l'illa Pemba, a prop de Tanzània. D'aquesta manera, els investigadors van confirmar que l'avió s'havia estavellat a l'oceà Índic.

El gener del 2017 les autoritats de Malàisia, Austràlia i la Xina van donar per finalitzada la recerca després d'analitzar uns 120.000 quilòmetres quadrats a l'oceà Índic. Aquest operatiu, en què van participar 13 països, va tenir un cost aproximat d'uns 135 milions de dòlars.

Uns mesos més tard diversos investigadors australians de l'agència governamental CSIRO van acotar, amb més precisió, el lloc on suposadament es va estavellar l'avió. Els experts van estudiar alguns factors com la direcció de l'aeronau, la quantitat de combustible i els corrents marines de la regió.

En els pròxims dies s'iniciarà la nova recerca, amb la qual es podria finalitzar la incertesa de les famílies de les 239 persones desaparegudes en l'accident.

stats