Un 29,2% de catalans es connecten al 3Cat com a mínim un cop al mes
Es tracta de la tercera plataforma amb més seguiment
BarcelonaPrimeres dades agregades d’audiència a Catalunya, que combinen consum de televisió lineal i dispositius a la llar, incloent-hi plataformes i xarxes socials. Segons aquesta nova metodologia de Kantar, l’empresa que gestiona els audímetres a Espanya, el 3Cat és la tercera plataforma amb més penetració de Catalunya: un 29,2% dels ciutadans s'hi connecten com a mínim un cop al mes i només es veu superada per Prime Video (55,1%) i Netflix (51,8%), amb el mèrit afegit que aquestes dues últimes són de pagament.
Si s’amplia el rànquing a serveis de vídeo en general i xarxes, aleshores esdevé cinquena, darrere YouTube (líder amb un 81%) i TikTok (54,2%). Són xifres que corresponen a la mitjana de gener a abril i que inclouen les dades també de Disney+ (20,3%), Movistar+ (19,8%), Atresplayer (15,9%), RTVE Play (14,3%), Max (12,1%) i Twitch (10,0%).
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha organitzat un acte aquest dimarts per presentar aquestes dades i, de passada, actualitzar el marcador de la seva plataforma, que a l’octubre complirà dos anys de vida. En total, s’han fet 1.300.000 milions de registres (i es considera que rere un registre pot haver-hi més d’un espectador), que han generat 262 milions de reproduccions d’alguna de les seves 342.000 hores de contingut. “En un any i mig de vida, la plataforma 3Cat va al davant de la majoria de les plataformes amb què competim a escala estatal”, ha destacat Rosa Romà, presidenta de la Corporació. “La nostra raó de ser, la llengua, és un valor a l'alça. Un fet diferencial respecte a la competència que ens permet situar-nos al capdamunt del consum de vídeo i àudio a demanda”.