‘Merlí’ tornarà a TV3 el curs que ve amb nous filòsofs (i filòsofes)

El canal manté la incertesa sobre els retorns d’‘El crac’ i ‘Oh happy day’

El professor Merlí va acomiadar-se dels espectadors sense saber si l’institut on va prometre “fer trempar” els seus alumnes amb la filosofia el contractaria per al nou curs. No hi ajudava el fet que un penis gegant aparegués pintat a la paret de l’escola amb el missatge: “Ens fas trempar”. Però la gambirotada no tindrà més conseqüències per al singular mestre: TV3 ha renovat la sèrie per a una segona temporada, segons ha pogut confirmar l’ARA.

Les noves trames seguiran els mateixos alumnes, però en el seu segon curs de batxillerat. Hi haurà alguna novetat a la sala de professors i també entre els alumnes: una nova estudiant tindrà un paper central. A més, es coneixeran algunes de les famílies dels nois, sense deixar les que ja s’han presentat, com la del Joan i la del Pol. El guionista de la sèrie, Héctor Lozano, ha enllestit els capítols i explica que també té una idea sobre com podria seguir una tercera temporada. Actualment està fent els retocs que permeten relacionar cada episodi amb un filòsof. En aquesta temporada, a més, hi haurà dones filòsofes. “El criteri sempre ha sigut el mateix”, explica Lozano a l’ARA. “Tinc un assessor, que és doctor de filosofia i que suggereix quin filòsof li va millor al tema de cada episodi. Si a la primera temporada no van sortir dones filòsofes és per una qüestió estadística, ja que n’hi ha menys”.

La renovació de Merlí difícilment pot ser una sorpresa, atès els bons resultats d’audiència que va recollir amb la seva primera temporada. La sèrie va ser vista per 561.000 espectadors de mitjana (més un elevat consum posterior a internet) i va acaparar un 18,3% de quota.

La de Merlí no és l’única renovació d’una estrena d’aquest curs. També Catalunya Experience ha aconseguit el plàcet per tenir una segona temporada. El programa presentat per Ivana Miño es va acomiadar el passat dia de Reis i ho va fer amb una mitjana d’audiència considerablement més discreta que Merlí : 306.000 espectadors i un share del 10,9%, uns dos punts per sota de la mitjana de la cadena. Això sí, el programa té un bon resultat entre els joves de 13 a 24 anys -en aquesta franja va assolir un 13,2% de quota de pantalla-, que és un dels sectors estratègics per a TV3.

‘El crac’, pendent

Qui també espera segona temporada, però no ho té lligat encara, és El crac, de Joel Joan. L’actor va anunciar l’any passat a Twitter que la seva paròdia autoreferencial tindria continuïtat. Però de moment TV3 no confirma el projecte, a l’espera de veure si el canal té disponibilitat pressupostària. La sèrie es va acomiadar a finals del 2014. També està al carril d’espera el concurs Oh happy day dels dissabtes a la nit, que en aquest cas està pendent de saber si posa en marxa la quarta edició. Si vol començar al setembre, com en anys anteriors, hauria de començar la fase de càstings aviat.

Més continguts de