TV3, 28 mesos seguits com a líder

La televisió pública obté un 16,7% i és la cadena més vista 26 dels 30 dies de novembre

La intensitat informativa segueix jugant a favor de TV3. Les eleccions del 10 de novembre han permès a la televisió pública tornar a demostrar la fortalesa dels seus serveis informatius i marcar un rècord històric de liderat ininterromput: 28 mesos consecutius sent la televisió preferida dels espectadors catalans.

TV3 |  La millor dada d’un mes de novembre des del 2010

Tot i que perd un punt i mig respecte a l’octubre, TV3 tanca el novembre amb un share del 16,7%, una dada que li permet ser líder amb tranquil·litat. Es tracta del millor resultat d’un mes de novembre des del 2010, quan va marcar un 17,1%. El liderat de TV3 es tradueix en un domini complet del rànquing dels programes més vistos: els 10 primers són tots de la televisió pública catalana, mentre que si s’amplia la selecció fins als 20 més vistos n’apareixen 17 amb el segell de TV3. A més, la pública ha sigut líder 26 dels 30 dies de novembre.

L’oferta informativa ha tingut un paper destacat a l’hora d’aconseguir el liderat -els quatre primers programes més vistos estan vinculats a l’actualitat-, però també hi han jugat un rol clau els espais d’entreteniment. L’inici de temporada d’ El foraster es col·loca com el cinquè espai més vist del mes i va registrar el seu millor resultat des del 17 de febrer de 2016. Tot i que no apareix entre els deu programes més vistos del mes, l’ APM? va fer el rècord de temporada el 6 de novembre amb una quota del 19,5% i 562.000 espectadors (és el 13è espai més vist del mes).

Pel que fa a la resta de canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), el Super3/33 experimenta una lleugera millora sumant una dècima i passant del 0,5% de quota de l’octubre a un 0,6%. Mentre que l’Esport 3 es manté estable en el 0,5% del mes anterior, el 3/24 perd sis dècimes en el canvi de mes.

A més de liderar el rànquing quantitatiu d’audiències, TV3 també és la cadena generalista més ben valorada del novembre amb una nota de 8,5 sobre 10 en els rànquings de l’empresa Gfk, que elabora informes sobre les principals televisions europees.

Canals privats espanyols |  Telecinco es manté segona i Antena 3 cau al seu mínim històric

La primera cadena d’Atresmedia segueix perdent força i s’ensorra fins al 8,4%, el seu mínim històric, que ja va marcar l’octubre del 2017. Mentrestant, Telecinco no dona símptomes de defalliment i suma tres dècimes respecte a l’octubre, de manera que arriba a l’11,9%. També milloren les dades de la segona cadena de Mediaset, Cuatro, que tanca el novembre amb un 4,6% de quota, dos dècimes més respecte a l’octubre. Pitjor sort ha tingut La Sexta, que perd quatre dècimes i obté un 7,3% de share.

TVE |  Es recupera lleugerament i repeteix la millor dada de l’any

Després de la davallada del mes passat, en què va perdre tres dècimes i va trencar la tendència a l’alça dels quatre mesos anteriors, TVE rep bones notícies i suma sis dècimes. La cadena arriba al llindar del 6,6%, la quota més alta que ha obtingut en el que portem d’any (la mateixa dada que va obtenir al gener i al maig). Malgrat la millora i tot i retallar distàncies, encara està lluny de poder superar La Sexta i passar de la cinquena a la quarta posició del rànquing.

8TV |  La millor dada de l’any no ajuda a agafar aire

El mes de novembre ha sigut el millor de la cadena privada del Grupo Godó des que va començar el 2019. La cadena marca un 0,8%, la millor xifra de l’any. Amb tot, aquesta millora no serveix perquè el canal pugui agafar aire: segueix enfonsat al fons de la taula del rànquing de cadenes, on ocupa la posició número 24.

Resultats a Espanya |  Telecinco guanya sense despentinar-se

Ni la crisi d’anunciants provocada per la presumpta violació dins de Gran Hermano ara fa dos anys pot aturar el lideratge de Telecinco. Per quinzè mes consecutiu la primera cadena de Mediaset es col·loca com el canal amb més audiència a Espanya i marca un 15,8%, la millor dada de la cadena d’un mes de novembre dels últims 11 anys. De fet, Gran Hermano VIP apareix vuit vegades en el rànquing de les deu emissions més vistes del mes i s’emporta el minut d’or: el 21 de novembre a les 23.08 h va arribar als 4,8 milions d’espectadors. La segona opció dels espectadors és Antena 3, que amb un 10,9% marca la seva pitjor dada des del juliol del 2011. La primera cadena d’Atresmedia empitjora en quatre dècimes les dades de l’octubre i veu com s’allunya una mica més la possibilitat d’avançar Telecinco. La tercera opció del mes és per a La 1 (9,8%). La segueixen La Sexta (7,8%), Cuatro (5,6%), La 2 (2,7%), FDF (2,5%) i Energy (2,4%).

Més continguts de