AUDIÈNCIES

TV3 salva la primera prova de l'estiu i reté amb un 12,4% el lideratge al juliol

La pública manté cinc dècimes de distància amb Telecinco, el marge més estret dels últims dos anys

Per només mig punt, però TV3 ha aconseguit situar-se aquest juliol com a televisió més vista, la qual cosa li fa sumar 24 mesos consecutius a la posició d'honor del rànquing de les audiències. Tradicionalment, la pública fallava al juliol i/o l'agost, per la combinació d'una graella 'low cost' i un repartiment dels audímetres que la perjudica quan hi ha més espectadors en segones residències. Però el 2018 va trencar aquesta maledicció i dels dos exàmens estivals d'enguany ja n'ha superat un.

CCMA

TV3 ha acabat el juliol com a televisió més vista, amb un 12,4% de quota de pantalla. El mig punt que la separa de Telecinco és el marge més estret en aquests dos anys ininterromputs de lideratge. Falta veure si a la tardor es recuperarà la distància o bé es confirma la tendència dels últims mesos d'anar estrenyent aquest marge.

En els resultats d'aquest juliol hi han jugat a favor els bons resultats del final de curs d'espais com 'Les de l'hoquei', 'Com si fos ahir' i 'Cases d'en Pou', units a les arrencades de 'Joc de cartes estiu' i 'Manual de supervivència'. Així, TV3 ha sigut la cadena més vista 22 dels 31 dies del mes de juliol, i 10 dels 15 programes més vistos són de TV3. La cadena treu també bones notes en qualitat: els informatius van rebre, segons l'empresa GFK, un 8,6 de nota i són els més ben valorats, a banda de considerats els més imparcials i amb més credibilitat. La puntuació global atorgada pels enquestats a TV3 és un 8,5, la qual cosa la fa repetir com la més ben valorada d'entre les generalistes.

Això sí, la baixada de la tensió informativa ha passat factura al 3/24, que tanca el juliol amb un 1,7%, la seva dada més discreta des del gener, quan va fer un 1,5%. Durant el judici va arribar al 3,1% de 'share'. L'Esport3 també pateix: el 0,4% el col·loca com a segona televisió menys vista de les 31 que conformen el dial –locals a banda– i es queda a una sola dècima del mínim històric. Tampoc no aixeca el cap el Super3 / 33, amb un 0,8%. Això fa que la suma dels canals de la Corporació sigui tan sols del 15,3%, la més baixa des de l'agost passat.

8TV

La renovació de la graella operada al juny no ha aconseguit treure la televisió del Grupo Godó de la zona glacial on està instal·lada ja des del gener. El 0,6% de quota obtingut millora en una dècima el resultat del mes anterior, que era, però, el mínim històric d'aquesta televisió. La quota del català, resultant de la suma de la Corporació i 8TV, es queda en un preocupant 16,1%.

Canals privats espanyols

Telecinco ha espremut tot el suc de 'Supervivientes' i li ha funcionat. Antena 3 va guanyar-li la partida els tres primers mesos de l'any, però a l'abril es va produir el 'sorpasso' i aquest juliol la distància ha sigut la màxima del 2019: 11,9% de quota contra 9,1%. Telecinco ha aconseguit aguantar la dada del juny –tot i que el programa va acabar a mig mes–, mentre que Antena 3 s'ha deixat mig punt. Això sí: el canal d'Atresmedia té la consolació d'haver fet història de la televisió amb '¡Boom!', que va rebre un 26,7% a Catalunya, i 577.000 espectadors, en l'emissió que donava el pot al mític equip de Los Lobos. Això va permetre al concurs de tardes convertir-se en el programa més vist a Catalunya aquest mes, per sobre i tot del millor capítol de 'Supervivientes'.

Pel que fa als segons canals, La Sexta torna a guanyar contra Cuatro. Però ho fa deixant-se mig punt pel camí –del 7,0% al 6,5%–, mentre que el segon canal de Telecinco millora una dècima i puja al 4,9% de 'share'.

TVE

La 1 recupera una dècima al juliol i es queda en el 5,7% de quota de pantalla. Però al juny havia caigut tot un punt per anar a recalar en el seu resultat mínim històric a Catalunya, sis dècimes per sota del seu pitjor resultat fins aleshores. La pública va començar el curs sent la quarta televisió de Catalunya –rere TV3, Telecinco i Atresmedia–, però s'ha passat tota la temporada en cinquena posició i, de fet, lluitant perquè Cuatro no la superi i la converteixi en el fanalet vermell de les generalistes.

Resultats a Espanya

Telecinco suma el seu onzè mes com a líder a Espanya, amb un 14,7% que li fa tenir un marge còmode sobre Antena 3, segona classificada amb un 11,1% (tot i que entre el públic masculí sí que és la més vista). La 1 es queda amb un bronze amarg. Si al juny marcava el seu mínim històric –rebaixant l'anterior dada del juliol del 2014–, ara s'ensorra una dècima més en el desastre i es queda en el 8,6%. La Sexta també baixa. Va perdre quatre dècimes el mes anterior i ara se'n deixa quatre més, fins al 6,3%. I Cuatro, que va pujar 0,7 punts al juny, ara en perd 0,5 i es queda en un discret 5,5%.

A la lligueta de les temàtiques, lidera FDF amb un 3,1%, seguida de La 2 (2,8%) i Neox (2,7%). Però més avall de la taula hi ha tres canals que aconsegueixen els seus (modestos) rècords històrics. Són Energy, amb un 2,6% de share, Atreseries (1,5%) i DKiss (1%).

Més continguts de