Telefónica capitula i acaba la (nova) guerra del futbol

Movistar+ tindrà la Lliga en exclusiva i la Champions

Després de mesos d’estira-i-arronsa, Telefónica ha cedit i ha tancat un pacte amb Mediapro que li assegura el domini en el sector de la televisió de pagament amb la seva plataforma Movistar+ pel que fa a emissió del futbol. Ahir transcendia que l’operadora havia guanyat la subhasta per l’emissió de BeIn Sports La Liga. Aquest futur nou canal, propietat de Mediapro, inclourà l’emissió d’un partit premium del Barça o del Madrid i set enfrontaments addicionals per jornada.

Tenint en compte que Telefónica ja va adquirir en solitari l’altre partit setmanal del Barça o del Madrid, a la pràctica podrà oferir tots els duels de la jornada menys el que es reserva per a la televisió en obert d’equips que no estan en competicions europees. Això suposa ampliar la seva oferta actual de Movistar+, ja que suma un nou partit del Barça o del Madrid per setmana. Bein Sports La Liga serà exclusiu de Telefónica, però es podrà contractar també directament a Mediapro com a canal online. L’acord inclou tres temporades, començant per la que ve.

El nou canal entrarà en funcionament de cara al nou curs i emetrà 24 hores al dia els set dies de la setmana. A més dels partits, inclourà “altres continguts exclusius” relacionats amb la Lliga espanyola, segons explicava la productora en una nota.

Així mateix, les dues companyies han tancat un segon acord perquè Telefónica pugui emetre el canal BeIn Sports, també gestionat per Mediapro, i actual posseïdor dels drets de la Champions per a aquesta temporada i les dues següents. En un primer moment, la teleco havia refusat adquirir el canal argüint que el preu que en demanava la gestora de drets catalana era massa elevat.

Vodafone i Orange

Mediapro, per contra, recordava que se li requeria un cost per usuari igual al que ja paguen Vodafone i Orange, les plataformes rivals. Aquestes dues operadores van aprofitar el pols plantejat per Telefónica -que jugava amb la necessitat de Mediapro de col·locar el canal a la plataforma líder del pagament com a única via per rendibilitzar-lo- i van oferir preus molt competitius, amb l’objectiu de caçar clients descontents de Movistar+. Les negociacions van quedar encallades durant mesos i algunes de les noves ofertes plantejades per Mediapro ni tan sols van rebre resposta, tal com va explicar en el seu moment als mitjans el soci fundador de la companyia, Jaume Roures.

En total, Telefónica pagarà 2.400 milions d’euros pels dos paquets de drets esportius. La companyia ha fet una inversió destacada en continguts des que va comprar l’antiga Canal+ (líder aleshores en abonats) i la va fusionar amb Movistar TV per generar l’actual Movistar+. El gegant tecnològic parteix de la base que la televisió de pagament a Espanya té molt de recorregut pendent, ja que la penetració del mitjà és molt inferior a la resta d’Europa. A diferència de Prisa, que és qui gestionava Canal+, Telefónica compta amb l’avantatge de poder oferir televisió de pagament com a part integral dels seus paquets de telefonia i dades.

Més continguts de