Televisió

Anna Garnatxe, Joan Raventós i Júlia López, nous presentadors dels ‘Telenotícies’

Ramon Pellicer deixa els caps de setmana i presentarà 'La Marató' d'enguany i un nou format de temes socials a partir del 2026

Foto de família dels presentadors dels 'TN' a la nova etapa
16/05/2025
4 min

BarcelonaTV3 ja ha decidit qui donarà la cara en els nous informatius que haurien d’arrencar la temporada que ve. La pública catalana coronarà així un procés de gairebé dos anys en què s’ha repensat el format, els decorats i la realització dels Telenotícies, a banda de nomenar nous editors i, ara, també presentadors. Entre les noves incorporacions destaquen els noms d’Anna Garnatxe, Joan Raventós i Júlia López, que s’incorporaran a cares ja conegudes que es mantenen, com Raquel Sans, Toni Cruanyes, Xavi Coral i Núria Solé. El canvi implica la sortida d’un dels històrics, Ramon Pellicer. Segons ha pogut saber l’ARA en exclusiva, el que ha comandat els Telenotícies els caps de setmana serà el presentador de La Marató enguany i a partir del 2026 assumirà un nou programa centrat en temes socials.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

De fet, el Telenotícies cap de setmana desapareix. Als migdies, Anna Garnatxe i Xavi Coral conduiran l’informatiu de dilluns a divendres, mentre que els dissabtes i els diumenges aniran a càrrec de Júlia López i Joan Raventós. Als vespres es manté Toni Cruanyes, però només de dilluns a dijous, ja que de divendres a diumenge serà Raquel Sans qui presentarà el noticiari, també amb un to més autoral i d’anàlisi. El Telenotícies comarques queda tal com està, amb Núria Solé com a presentadora.

Anna Garnatxe és una veterana amb àmplia experiència a la casa. Va ser qui va assumir el TN comarques quan Núria Solé va estar de baixa i també va assumir l'edició dels migdies a l'estiu, quan Raquel Sans i Xavi Coral feien vacances, en un moviment que ja aleshores es va vendre a partir de la necessitat de provar noves cares davant d'eventuals relleus. La periodista també ha fet reportatges per a l'InfoK, el noticiari infantil de l'SX3. Júlia López havia estat reportera a Betevé, al programa En línia de La 2 i també a RAC1, abans d'incorporar-se a finals del 2021 a la redacció de TV3 i assumir torns del 324. Joan Raventós, per la seva banda, era fins ara corresponsal a Brussel·les. Nascut a Vilafranca, es va incorporar a la redacció de TV3 l'any 2003 i des del 2015 treballava a la secció d'internacional. Abans havia estat al setmanari 3 de vuit.

Un canvi profund

Més enllà del ball de cares, la nova temporada dels Telenotícies engegarà amb canvis de plató, caretes i realització. I, sobretot, serà quan es posi a funcionar la nova marca 3Catinfo, que agruparà les diferents finestres digitals informatives de la Corporació. Aquesta plataforma digital inclourà una aplicació mòbil, una pàgina web amb un disseny renovat i nous formats audiovisuals, amb més presència d'àudios curts i vídeos en vertical, pensats per consumir-los al mòbil. Aquesta plataforma permetrà, a més, personalitzar continguts i per primer cop inclourà l'audiodescripció de totes les notícies. Comptarà amb un butlletí informatiu setmanal, un pòdcast diari i canals informatius tant a WhatsApp com a Telegram, a banda d'una branca específica per a verificacions, liderada per Carlos Baraibar, com a eina per lluitar contra la desinformació.

La irrupció de 3Catinfo comportarà renovar Catalunya Informació i el 324, que adoptaran la nova marca. En tots dos casos es prioritzaran els directes i el context, més enllà de donar la notícia estricta.

Des del punt de vista material, el canvi principal serà la inauguració d'un nou plató central d'informatius que servirà per als Telenotícies i tots els programes especials. El nou equipament comptarà amb pantalles d'última generació que permetrà crear espais diferenciats i un nou sistema de gràfics millorats. La Corporació assegura també que el sistema de cinc càmeres robotitzades que hi haurà és únic al món, ja que permeten capturar imatges de gran qualitat i fer recursos de realització "més artístics i creatius".

Mantenir el lideratge

Els Telenotícies de TV3 són encara la joia de la corona de la casa, a nivell d'audiència i prestigi. A banda de liderar la majoria de dies els rànquings d'audiència, són també líders en valoració segons l'empresa internacional GfK, que atorga una nota del 0 al 10 a tots els programes, a partir d'enquestes a un grup estable d'espectadors. Amb aquest mètode, els noticiaris de la pública reben un 8,4 de valoració, la puntuació més alta a l'Estat.

El Telenoticies Migdia està marcant un 29,6% de quota de pantalla aquesta temporada i el del vespre un 23,1%. Són dades que dupliquen la mitjana general de la cadena. El lideratge es manté també els caps de setmana, ja que s'assoleix un 25,8% de share als migdies i un 20,8% al vespre. El Comarques anota un 22,5%, per part seva. L'informatiu més vist a Catalunya és el de Toni Cruanyes, que cada dia, de mitjana, és vist parcialment o totalment per 834.000 espectadors.

Aquest diumenge al paper, i dissabte a la web, l'ARA publica una entrevista amb Ramon Pellicer, la primera que dona des que se sap que no continuarà al front dels noticiaris del cap de setmana. A la conversa, explica les claus del canvi i comença a perfilar com serà la seva nova etapa professional, amb la qual espera recuperar un perfil similar al que va desenvolupar amb el programa Entre línies.

stats