Audiències
Mèdia 01/10/2021

Antena 3 es consolida com a nova líder a Espanya

TV3 puja prop de dos punts i es manté com a cadena més vista a Catalunya

4 min
Audiències

BarcelonaTV3 arrenca la temporada com a líder i aplana el camí per firmar el dotzè any seguit com a líder, després del sotrac de l'estiu. El 14,3% aconseguit al setembre manté la línia dels resultats dels primers mesos del 2021 i s'assegura un marge de 2,6 punts respecte a Telecinco, la segona classificada.

CCMA

Un cop més, els Telenotícies són la punta de llança de TV3. Durant els trenta dies de setembre el programa més vist de la jornada va ser un informatiu de la pública. A més, amb un 8,5 de nota en l'enquesta a espectadors que elabora l'empresa internacional GfK, són líders també en valoracions qualitatives. El conjunt de la cadena rep un 8,4 de nota i continua sent la generalista amb més bona qualificació.

Però mentre TV3 es llepa els bigotis, els canals temàtics continuen en un estancament que ha esdevingut crònic. Només el 3/24 supera la barrera psicològica de l'1% i aconsegueix un 1,5% que li comporta millorar en dues dècimes el resultat de l'agost. També puja una dècima l'Esport 3 i marca un minso 0,5%. El Super3/33, mentrestant, repeteix el resultat de l'agost: un 0,6% de quota de pantalla.

Més enllà dels Telenotícies, el retorn de Crims (514.000 espectadors i un 23,6% en l'episodi més vist), Joc de cartes, Preguntes freqüents i l'APM? han ajudat a apuntalar la dada d'audiència. Emissions excepcionals com el Piromusical de la Mercè i la gala Catalunya aixeca el teló també hi han contribuït. O clàssics com el Com si fos ahir i el Polònia, que va marcar un 17,7% de share el dia 16. En canvi, l'estrena de Dilluns començo ha sigut discreta. El 12,6% de quota de pantalla queda per sota de la mitjana de la cadena. Fake Night també queda per sota, però per només dues dècimes, perquè es va enfilar fins al 14,1%. Al setembre també es va estrenar Lloguer a primera vista, que tampoc va arribar a la mitjana general i va registrar un 12,3%.

Resta de canals en català

El primer mes amb nous propietaris no ha sigut gaire afalagador per a 8TV. El 0,3% de share –tres dècimes menys que a l'agost, l'últim mes sota el paraigua del Grupo Godó– la converteix en la televisió menys vista de Catalunya. Però els impulsors del canal asseguren que ja comptaven amb aquesta patacada de gent que els marxa per la nova fórmula. I confien que un nou públic s'hi anirà sumant, fins a arribar a l'objectiu declarat del 4%. Tot plegat, la quota del català al Principat queda en un 16,9%. Pel que fa a les Balears, IB3 ha repetit el resultat de l'agost, amb un 4,6%. I À Punt registra una pujada prou notable: amb sis dècimes s'enfila ja al 3,5%.

Grup RTVE

La 1 firma un 7,0% prou discret, una dècima més que a l'agost. També millora una dècima La 2, en aquest cas per situar-se en un 2,8% que la converteix en la televisió no generalista més seguida a Catalunya, empatada amb Energy. I també el 24 H puja una dècima, fins al 0,7%. L'infantil Clan es continua enfonsant i, si al gener encara assolia un 1,1% de quota, aquest setembre repeteix el pitjor resultat històric amb un 0,5%. Els resultats del grup, amb tot, estan llastats per la patacada de Teledeporte, que després de les alegries de l'estiu cau de l'1,5% al 0,4%.

Grups privats espanyols

Tot i que Antena 3 ha aconseguit destronar Telecinco a Espanya, a Catalunya el primer canal de Mediaset continua sent el més vist, amb un 11,7% de share. Això sí, l'alè de l'immediat rival el nota ben de prop. Antena 3, en aquest sentit, millora quatre dècimes, fins a 11,3%. I, dins el mateix grup, La Sexta també es recupera d'un agost discret: passa del 5,2% al 6,% (que no és per tirar coets, perquè durant els primers mesos de l'any s'acostava al 7% o el superava). Cuatro recupera una dècima però és una alegria magra, perquè el 4,6% continua massa a prop del seu mínim històric.

Resultats a Espanya

Antena 3 certifica que la truita s'ha girat a Espanya. Aconsegueix el lideratge mensual per segon mes consecutiu, amb un 14,2%. Calia remuntar-se al 2013 per trobar la cadena de Planeta regnant un mes de setembre. Telecinco, mentrestant, firma un 13,8% que suposa el seu setembre més baix dels últims vuit anys. L'aposta de regirar el prime time i fer-lo començar més d'hora de moment no dona els resultats esperats al grup de Berlusconi. Però a Mediaset li queda un premi de consolació gens menor: ha sigut el grup líder a Espanya, ni que sigui per una sola dècima: el 27,4% respecte al 27,3% d'Atresmedia, amb un canal menys. Mentrestant, La 1 continua l'atonia habitual amb un 8,7%, xifra que suposa el seu pitjor resultat en un setembre de tota la història. I encara més: la mitjana de les autonòmiques a Espanya iguala el resultat de l'ens estatal. I, en la batalla dels segons canals, La Sexta puja nou dècimes fins al 6,2% i torna a guanyar Cuatro, que a pesar de millorar tres dècimes està estancat en un 5,1%.

Tots aquests resultats es donen en un context de poc consum televisiu. Les 3 hores i 13 minuts de televisió per persona marquen el setembre amb menys consum des de l'any 2000. I, entre els joves de 13 a 24 anys, la mitjana baixa dràsticament a 1 hora i 14 minuts. Les Balears (2h50) i Catalunya (2h54) són les comunitats amb menys consum televisiu.

stats