Mèdia 01/12/2021

Antena 3 torna a fer el 'sorpasso' a Espanya

A Catalunya, TV3 revalida un altre mes el seu liderat

3 min
La classificació d'Espanya per al Mundial del Qatar va ser l'emissió més vista del novembre amb 786.000 catalans

BarcelonaTV3 manté el liderat i ja té assegurat convertir-se d'aquí un mes en la televisió més vista de l'any per dotzena vegada consecutiva. Els canvis més profunds, de fet, són a Espanya, on Antena 3 supera Telecinco i aconsegueix ser líder de nou.

CCMA

TV3 calca el resultat de l'octubre, amb un 13,2%, però aquest resultat té un gust més dolç, perquè Telecinco ha perdut tres dècimes i, per tant, el marge de distància amb la segona classificada s'amplia. A part de l'espina dorsal dels Telenotícies, el liderat s'ha apuntalat al novembre gràcies a espais com Joc de cartes, que va fer rècord de temporada el dia 10 amb 414.000 seguidors i un 20,7% de quota de pantalla, o el Persona infiltrada, que també va marcar un màxim amb l'episodi protagonitzat per Toni Albà i els seus 285.000 seguidors i 14,9% de share. També el FAQs va marcar millor resultat de temporada amb els 236.000 televidents, un 14,4% dels que a aquella hora miraven la televisió. Tot això mentre Com si fos ahir continua en boníssima forma a les sobretaules: es va enfilar fins als 323.000 espectadors i un 22,8% en la seva emissió del dia 26, la més exitosa des del retorn de la sèrie al setembre.

Pel que fa als canals secundaris, tímides alegries. L'Esport3 aconsegueix el millor resultat de l'any gràcies, en part, a l'èxit de les Pilotes d'Or a Alexia Putellas i Leo Messi, però no deixa de ser un 0,6% que tot just millora en una dècima el registre anterior. El 3/24 i el Super3/33 calquen els resultats d'un mes enrere: 1,3% i 0,4% (mínim històric), respectivament.

Més enllà de les dades quantitatives, TV3 segueix encapçalant també les avaluacions qualitatives. Segons l'empresa internacional GfK, que treballa amb un panel d'espectadors, la pública obté un 8,4 sobre 10 de nota, la qual cosa la converteix en la més ben valorada del mes de novembre. Els informatius, d'altra banda, es mantenen en la primera posició del rànquing de qualitat, amb un índex de 8,6. I menció especial per al Més 324, que obté un 9 i amarra així el millor resultat de la cadena.

Altres televisions en català

8TV ha consumat el canvi de model i, dècima a dècima, comencen a arribar nous espectadors, tot i que de moment el share situa el canal renovat en la irrellevància: un 0,5% que encara està per sota dels registres obtinguts per la televisió els últims mesos sota el paraigua del Grupo Godó. Sumant-hi els canals de la Corporació, la quota del català queda en el 16%. Pel que fa a canals públics autonòmics, IB3 experimenta una pujada notable d'un punt, fins al 5,2% de share, el seu millor resultat en novembre dels últims vuit anys. À Punt també puja, però de manera més modesta: quatre dècimes, fins al 3,4%.

TVE

La pública millora tres dècimes i aconsegueix un 7,5% de quota que és el segon millor resultat de l'any, després del 7,6% del gener. La 2, en canvi, es deixa una dècima, fins al 2,5%. La crisi del 24h és més aguda, ja que també perd una dècima però per baixar al 0,5%, que és el pitjor resultat des del març del 2014. Clan, que havia sigut la televisió líder infantil, repeteix el 0,6% de l'octubre i es manté en la zona glacial. També Teledeporte, que només aconsegueix millorar una dècima, fins al 0,4%.

Grups privats espanyols

Telecinco ha perdut el ceptre a Espanya, però a Catalunya segueix superant Antena 3: 12,2% contra 11,2%. La bretxa, això sí, s'ha estret: mentre la primera baixa tres dècimes, la segona en puja cinc, amb la qual cosa la lluita per la plata s'intensifica. Mentrestant, La Sexta marca un 6,2% i Cuatro repeteix el 4,5% del mes anterior, que és el pitjor resultat d'aquest any.

Resultats a Espanya

Antena 3 ha aconseguit arrabassar un altre cop el liderat a Telecinco, la líder mensual més freqüent els últims anys. Cal remuntar-se fins al 2013 per veure el primer canal d'Atresmedia ser la televisió més vista un novembre. Ho fa amb un 14,4%. Al mateix temps, la seva rival de Mediaset cau al 14,0% i firma el pitjor novembre dels últims quatre anys. La 1 aprofita la crisi de Telecinco i puja fins al 9,4%, la seva dada més saludable dels últims deu mesos. La batalla dels segons canals es decanta cap a La Sexta, que amb un 6,3% supera netament el 5,2% de Cuatro. La televisió temàtica més seguida és Factoría de Ficción, amb un 2,5%. La pujada d'Antena 3 fa que Atresmedia es converteixi en el grup televisiu líder a Espanya, amb un 27,9% de la quota de pantalla total. Són tres dècimes més que Mediaset, i això que té una TDT més.

Més enllà de les batalles pel liderat, les dades certifiquen un cop més la crisi de la televisió lineal. Aquest novembre ha sigut el de menor consum televisiu des del 1992, any en què es van introduir els audímetres. A Catalunya, la mitjana és encara més baixa: 3 hores i 8 minuts per espectador. La comunitat més enganxada a la pantalla tradicional és Castella-la Manxa, amb 3 hores i 56 minuts.

stats