LA GRAELLA QUE VE

Antena 3 redobla l'aposta pel cinema

Els canals del grup Antena 3 s'han assegurat cinema d'èxit per als pròxims dos anys. La cadena ha firmat acords amb totes les 'majors' i referma la voluntat de ser una televisió familiar.

Antena 3 redobla l'aposta pel cinema
àlex Gutiérrez M
18/11/2012
2 min

BARCELONA.Antena 3 ha volgut fer un cop d'efecte i posicionar-se com la cadena que emet el cine en obert: aquesta setmana presentava en simultani els sis acords a què ha arribat amb les principals productes de cinema dels Estats Units. Les majors en qüestió són Disney, Warner, Sony, Universal, Paramount i Metro Goldwyn Mayer. L'acord arriba fins al 2014, però els primers títols es començaran a veure ja durant els pròxims mesos.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

De fet, entre els títols anunciats per la cadena fins i tot n'hi ha que encara no han arribat a la gran pantalla. És el cas d'El Hobbit , l'adaptació que prepara Peter Jackson del clàssic de fantasia de J.R.R. Tolkien (i que coneix prou bé, ja que va ser ell qui va dirigir la versió fílmica d' El senyor dels anells , del mateix autor).

La vocació de cadena familiar queda palesa amb la selecció de títols feta pública per Antena 3, que inclou un grapat de pel·lícules infantils com l'episodi final de la saga Harry Potter , les pel·lícules d'herois com Capitán América i Thor , o bé l'animació de Los pitufos , Cars 2 i Toy Story 3 . "Des de fa anys, la cadena aposta pel cinema en prime time , sobretot divendres, dissabte i diumenge. Amb aquesta compra hem procurat tenir el millor del millor", explica a l'ARA la responsable de producció aliena d'Antena 3, Mercedes Gamero. Una de les estratègies recents del grup ha estat vincular-se més amb les estrenes de pel·lícules al cine. És el cas del cicle dedicat a James Bond que ha ofert (amb totes les pel·lícules de l'agent 007, menys una) i que coincidia amb l'estrena de Skyfall : la majoria de films han estat rècord de temporada a la seva franja. "Aquestes accions en forma de cicle ens han funcionat sempre, com quan vam programar tots els Indiana Jones i les pel·lícules de la saga Crepúsculo ".

Un terç del pressupost

La compra de pel·lícules afecta tots els canals del grup: fonamentalment Antena 3, La Sexta i La Sexta 3 (dedicat íntegrament al cine), però també els temàtics Neox, Nitro i Nova. Tot i que el grup no fa públic l'import que ha pagat per cada acord (que inclou també sèries), reconeixen que suposa "aproximadament un terç" del que es destina a programació. "El bon cinema té un cost semblant al de qualsevol altre prime time ", explica Gamero. En el cas de Disney i Universal, l'acord ha estat d'exclusivitat per a tots els títols d'aquestes productores.

stats