Equipaments
Mèdia 23/09/2022

El futur 'hub' digital es completarà el 2030

Comportarà una inversió de 450 milions d'euros

EFE
2 min
Pere Aragonès, durant la presentació d'aquest divendres

Sant Adrià del BesósEls agents implicats per tirar endavant el hub digital, audiovisual i del videojoc de Sant Adrià de Besòs han expressat aquest divendres el seu “ferm compromís” perquè aquest equipament a cavall entre la indústria i la universitat estigui llest el 2030. Una de les peces fonamentals serà la Catalunya Media City (CMC), que se situarà a l'edifici de turbines, just al costat de les tres xemeneies gegantines que presideixen l'horitzó del litoral barceloní des de fa dècades. Serà una instal·lació que acollirà espais de recerca, producció i postproducció, amb una inversió necessària estimada de 450 milions d'euros.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ha detallat que la Catalunya Media City serà "un centre de recerca, de producció per als sectors audiovisuals i de videojocs, i també comptarà amb centres d'innovació, que disposaran de la tecnologia més avançada, amb la voluntat de donar servei a les productores". En aquest espai, ha afegit, també hi haurà d'haver formació relacionada amb l'audiovisual i el videojoc, cosa que propiciarà que la formació professional i la universitat hagin de crear els equips més tecnificats que es necessiten en les produccions.

El CMC comptarà, segons Garriga, amb "platons d'última generació i sales de testeig d'experiència d'usuari (UX); espais per crear continguts interactius; laboratoris de projectes d'intel·ligència artificial; 5G i robòtica; estudis de sonorització i enregistrament de podcasts; un data center amb alta connectivitat per a producció i edició remota i un estadi d'e-sport". Tot plegat, amb l’objectiu d’atreure empreses vinculades als sectors audiovisuals i del videojoc i el digital, des de proveïdors fins a productores, desenvolupadors i altres integrants de la cadena de producció.

Segons dades aportades per la consellera, les més de 2.000 empreses audiovisuals de Catalunya facturen 12.000 milions d'euros i donen ocupació a uns 14.000 treballadors. A això cal sumar-hi les 200 empreses i 4.000 treballadors –majoritàriament de menys de 45 anys– dels videojocs.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha destacat que el hub és un dels projectes clau de la Catalunya de la dècada vinent, amb capacitat per "transformar" tota l'àrea del Besòs i captar inversions i talent tant local com internacional. "Serà un abans i un després. Un projecte pensat per a Catalunya sencera, que tindrà impacte en les condicions de vida d'una part del país amb un gran potencial de desenvolupament", ha subratllat.

Per la seva banda, el vicepresident de la Generalitat i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha qualificat el hub de "projecte de país", que convertirà l'àrea del Besòs en una zona "icònica", vinculada a la tecnologia i la sostenibilitat. Un dels eixos sobre els quals se sustenta el hub, ha indicat, és la Barcelona Cable Landing Station, el primer port digital de cables de fibra òptica submarins que connectarà Catalunya amb la resta del món i que s'ha situat en aquest mateix àmbit de Sant Adrià.

A l'acte, que ha tingut lloc al campus Besòs de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a pocs metres de les tres xemeneies de l'antiga tèrmica, no s'han concretat ni els terminis ni les inversions, a l'espera que s'aprovi el nou ordenament urbanístic de la ribera del riu Besòs, que podria ser realitat les setmanes vinents. El Pla Director Urbanístic de les Tres Xemeneies afecta una àrea de 23 hectàrees i hi preveu equipaments, un gran parc metropolità, habitatges i espai per a l'activitat econòmica.

stats