Mèdia 29/07/2021

Kantar canvia les regles del joc: no permetrà fragmentar programes per sumar espectadors

L’empresa que mesura l'audiència televisiva redefineix el concepte de ‘programa’ a partir de l’1 de setembre

ARA
1 min
El presentador d''El Homiguero' Pablo Motos

BarcelonaKantar, la firma que mesura oficialment les audiències, canvia el modus operandi. A partir del setembre, no admetrà la possibilitat de fragmentar programes per obtenir millors xifres. Fins ara les cadenes dividien en dues parts el contingut d'un mateix programa per sumar espectadors, especialment en el cas dels programes que tenen una gran competència o que acaben molt tard. En són exemples MasterChef: previo, El hormiguero: previo, Supervivientes: express, Más espejo público, Todo es mentira: bis, Más zapeando o Más vale tarde: avance. Segmentar aquests espais i comptar a part un primer tram els permet exhibir després una mitjana d'espectadors molt més alta que si es comptés el públic de quan ja és molt més entrada la nit, o la matinada.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Amb la nova definició de Kantar, aquests espais previs o posteriors als programes perden sentit i és força probable que les cadenes els eliminin. En cas que alguna no ho faci, només es tindrà en compte l'última emissió del programa en qüestió. Els mesuraments que es facin de l’1 de setembre en endavant es faran amb la nova definició de programa, que afecta totes les produccions pròpies de les cadenes, que inclou els informatius, concursos i magazins. Les pel·lícules, sèries o retransmissions esportives queden fora d’aquest barem.

stats