Mèdia 01/11/2016

Més de 500.000 catalans van veure el concert d''OT', líder de dilluns

A Espanya, la transmissió de La 1 va superar els 4 milions d'espectadors

Albert Castellví
2 min
Chenoa a l'inici del concert, cantant 'Lady marmalade'

BarcelonaFi de festa rodó per a la celebració del 15è aniversari d''Operación Triunfo'. El concert d'aquest dilluns al Palau Sant Jordi va ser l'emissió televisiva més vista del dia tant a Catalunya com a Espanya, i va permetre a La 1 convertir-se en líder de la jornada al conjunt de l'Estat.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Al Principat, la transmissió de l'espectacle va reunir davant de la pantalla 545.000 persones, és a dir, un 24,9% de totes les que en aquell moment miraven la televisió. El concert va liderar del primer a l'últim minut, i no va deixar cap opció a 'Merlí', que es va haver de conformar amb el segon lloc de la nit després d'anotar-se el mínim de la temporada: 308.000 seguidors i un 13,1% de 'share'.

Tot i així, TV3 va ser el canal més vist al conjunt del dia, amb un 11,4%, mentre que La 1 va aconseguir la segona plaça –un fet gens habitual–, amb un 10,6%, 2 dècimes més que Telecinco.

L'audiència del concert situa aquesta emissió per sobre de les dues últimes entregues de la sèrie de documentals 'OT: El reencuentro', i en quota de pantalla supera clarament la primera, que havia fet un 19,9% tot i arribar als 587.000 espectadors.

Pel que fa al conjunt d'Espanya, es repeteix el mateix patró. El concert, amb 4.149.000 espectadors i un 27,5% de quota, supera els dos últims documentals en xifres absolutes i també el primer, si es té en compte el 'share'. Com en el cas de Catalunya, va ser l'emissió més vista del dia, amb una diferència amplíssima sobre el segon classificat del rànquing, l'informatiu nocturn de Telecinco, que va reunir 2,5 milions de seguidors.

Tot plegat va situar La 1 com a líder del dia a l'Estat, amb un 13,4%, 8 dècimes més que Telecinco, que va ocupar la segona plaça.

stats