Més de 100.000 signatures demanen als anunciants que retirin les seves campanyes de Telecinco
És la resposta de les xarxes a la denúncia de la cadena al blogaire que va impulsar el boicot contra 'La noria'. Mediaset es defensa
BarcelonaTot just l'endemà que Pablo Herreros fos citat a declarar com a imputat per un presumpte delicte d'amenaces i coaccions arran de la campanya que va iniciar per demanar als anunciants que retiressin la seva publicitat de 'La noria', els usuaris d'internet s'han solidaritzat massivament amb el bloguer. Una campanya al portal Change.org que demana als anunciants que retirin la seva publicitat de Telecinco ja havia superat, dijous al matí les 100.000 signatures d'adhesió.
Els impulsors de la campanya lamenten que Telecinco vulgui "venjar-se contra una persona que simplement va denunciar una cosa que li va semblar injusta" –que 'La noria' pagués 10.000 euros a la mare d'un dels imputats per l'assassinat de Marta del Castillo a canvi d'una entrevista–, i per això asseguren: "Telecinco vol silenciar la seva veu [d'Herreros] i no l'hi podem permetre".
En concret, la campanya demana a "les principals marques" que s'anuncien a Telecinco –entre les quals cita L'Oréal, P&G, Ferrero, Trivago, García Carrión i Carrefour– que facin veure a la cadena que la seva actuació és "terriblement injusta" i que "retirin la seva publicitat fins que Telecinco retiri la querella" contra Herreros. En opinió dels impulsors de la campanya, "aquestes marques no poden contribuir a finançar una cadena que assetja els ciutadans que lluiten per un món millor, no poden donar ni un euro més als que volen posar els diners per davant de la moral".
Telecinco es defensa
Per la seva banda, Telecinco ha emès aquesta tarda un comunicat per "aclarir" que el que ha motivat la seva denúncia "són les amenaces" als seus clients, i no "les crítiques lliurement expressades". La cadena es mostra "sorpresa" davant l'aparició d'aquesta nova iniciativa de "boicot" i neguen que la seva intenció sigui "silenciar ningú ni venjar-se de ningú". "Considerem absolutament legítima la crítica", diu Telecinco, que recorda que hi conviuen "diàriament". Amb tot, la cadena considera que "una cosa és criticar, convèncer o dissuadir i una altra molt diferent és amenaçar".
Segons el comunicat, la carta que Herreros va enviar als anunciants deia: "Si no s'adherissin a la nostra proposta seguiríem exigint-ho i promouríem un boicot als seus productes". Això, diu Telecinco, no és "ni criticar ni convèncer", sinó "amenaçar". Per això, "en exercici d'un altre dret fonamental, com és el de defensa", Mediaset "s'ha limitat a posar els fets en coneixement del jutge", que s'encarregarà de decidir "si Herreros ha actuat dins de l'ordenament jurídic o al marge".