Estríming

Per què Netflix ja no et deixa enviar una sèrie del mòbil a la televisió?

La plataforma ha deixat d'oferir aquesta funció que molts usuaris encara utilitzaven

Què està passant  A Netflix?
02/12/2025
2 min

BarcelonaPer veure una sèrie a Netflix fins ara hi havia dues opcions tècniques: fer-ho a través de l'aplicació de la plataforma instal·lada a la televisió o bé enviar-ho des del mòbil o la tauleta a la pantalla de la televisió, sovint utilitzant enllaços com Google Chromecast. Des de fa uns dies, però, els usuaris s'han trobat que aquesta possibilitat ha desaparegut. Quan intenten enviar una sèrie o una pel·lícula del telèfon mòbil a la televisió es troben que l'aplicació de Netflix els informa que no s'ha trobat cap dispositiu. En concret, el missatge que apareix en l'aplicació és "No s'han trobat dispositius. Assegura't que la teva smart tv, dispositiu d'estríming i iPhone o iPad estan a la mateixa xarxa wifi. Si necessites ajuda, visita el centre d'ajuda de Netflix".

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Si l'usuari fa cas a les indicacions de Netflix i entra a l'apartat d'ajuda de la plataforma descobrirà que la impossibilitat de transmetre un contingut no es deu a problemes amb la xarxa wifi sinó a un canvi de política del servei d'estríming. La resposta apareix a la secció "No trobo el botó Enviar contingut en l'aplicació de Netflix": "Netflix ja no admet la transmissió de programes des d'un dispositiu mòbil a la majoria de televisors i dispositius de streaming per a TV. Hauràs de fer servir el comandament a distància físic del televisor o dispositiu de streaming per a TV per navegar per Netflix". A més, també detalla que els usuaris que tinguin la subscripció que inclou anuncis "no podran utilitzar la televisió com a pantalla per veure contingut de Netflix en reproducció al dispositiu mòbil (enviant contingut o duplicant la pantalla)".

Aquest canvi, que modifica la manera com molts usuaris consumeixen Netflix, va ser detectat inicialment per la web Android Authority, que dilluns publicava que només podran seguir transmetent continguts els espectadors que utilitzin versions antigues de Google Chromecast que no disposen de comandament a distància i que no tinguin la subscripció que inclou anuncis. En concret, la funció de retransmissió de contingut només serà possible amb els següents quatre dispositius: Chromecast de tercera generació o més antic, Google Nest Hub Smart Display, aparell de Vizio TV que permeti la retransmissió, i aparell de Compal TV que permeti la retransmissió.

La nova política també un impacte quan l'usuari es trobi de viatge, ja que li serà impossible enviar una pel·lícula o una sèrie des del mòbil a la televisió de l'hotel o l'apartament on s'allotgi.

En declaracions al digital especialitzat en tecnologia Wired, Netflix ha assegurat que s'ha eliminat aquesta funció perquè no la utilitzaven prou usuaris. A més afegeixen que sovint retiren funcions poc utilitzades per invertir en d'altres que poden ser més beneficioses.

Tot i que molts usuaris han assenyalat que aquest canvi està relacionat amb la política de prohibició de compartició de comptes, des de la plataforma ho desmenteixen.

stats