Televisió

Una pantalla de 40 metres, estrella del nou plató dels informatius de TV3

La nova instal·lació, que s'estrenarà al setembre, inclou cinc càmeres robotitzades pioneres al món

El nou plató, amb les càmeres robotitzades i els tòtems mòbils
17/06/2025
3 min

Els Telenotícies renovats ja entren a la pista d’enlairament, després que TV3 hagi presentat aquest dimarts el nou plató que acollirà els principals programes informatius de la casa. La principal novetat és que es perd el tradicional croma, amb les limitacions que comportava, en favor d’una pantalla de quaranta metres de llargada i tres metres i mig d’alçada, que embolcalla els diferents sets de l’estudi. Com que els presentadors veuran què s’hi projecta, els seus moviments podran ser més orgànics i naturals. A banda de posar-hi elements informatius, la pantalla pot acollir un paisatge o una vista de ciutat, per donar-hi gran profunditat i una panoràmica de 270 graus.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El plató, de 400 metres quadrats, compta també amb el que anomenen tòtems: tres grans pantalles en format vertical, dotades d’un cert moviment per augmentar el dinamisme, que tenen entitat pròpia. Aquests suports permeten destacar-hi gràfics fàcilment exportables després a les pantalles dels mòbils als canals digitals.

Una altra novetat són les cinc càmeres robotitzades: es tracta d’un model nou fabricat al Canadà, que s’estan provant i afinant a TV3 abans de produir-les per a unes altres televisions. Aquests ginys poden ser controlats per un sol operari i, a banda de desplaçar-se pel plató, poden fer també moviments verticals, de manera que, a banda de tràvelings, serveixen també per a plans tipus grua.

Tot plegat s’acompanyarà d’un canvi de colors: el taronja guanyarà protagonisme i serà el color viu que marqui la nova etapa, combinat amb el negre, el blanc i el gris. Hi haurà una tipografia pròpia, creada per als informatius, i la gràfica comptarà amb uns filets circulars que decoraran els fons.

Més enllà del canvi d’estètica després de mantenir la mateixa línia gràfica i plató des del 2014, la remodelació es vol que sigui alguna cosa més que un simple lífting o renovació d’imatge. La direcció de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals impulsa l’agrupació de tots els continguts informatius –siguin de televisió, ràdio o digitals– en una única marca: 3CatInfo. Això vol dir que desapareixen marques com Catalunya Informació i el 324. En conseqüència, el programa Més 3/24 passarà a dir-se Més Nit (i continuarà presentat per Marina Romero).

De fet, fa un mes es va presentar també l’estol de presentadors que tindran aquests Telenotícies. L’edició dels migdies estarà comandada de dilluns a divendres per Xavi Coral i Anna Garnatxe, mentre que dissabte i diumenge correrà a càrrec de Joan Raventós i Júlia López. Als vespres, Toni Cruanyes es manté, però només de dilluns a dijous, perquè Raquel Sans és qui assumirà ara la direcció del noticiari el divendres, dissabte i diumenge. El Telenotícies comarques continuarà a càrrec de Núria Solé. I Ariadna Oltra continuarà presentant el matinal, que perd l’article i a partir de la tardor es dirà Matins.

A tot això caldrà sumar-hi una nova aplicació mòbil, una web renovada, canals específics a WhatsApp i Telegram, un butlletí informatiu setmanal i un pòdcast diari.

'Logotips de Matins', 'Telenotícies Comarques', 'Telenotícies' i 'Més Nit'.

La nova etapa estarà caracteritzada per una diferenciació més gran de les tres edicions dels TN. El Comarques rep internament el lema “Connecta’m”, perquè se centra a aportar informació pràctica i “presentar experiències que inspirin”. El Migdia es regeix amb la paraula força “Informa’m”, perquè posarà al dia de l’actualitat, mentre que el Vespre opta per “Explica’m”, en el sentit de donar més context. L’objectiu és que un espectador que vegi l’edició nocturna es trobi amb un informatiu molt diferenciat, que no li recordi el del migdia, si també l’ha vist.

Més integració

“Partíem d’una situació immillorable”, ha explicat Rosa Romà, presidenta de la Corporació. “Som líders i referència informativa a Catalunya, però amb aquests canvis esperem continuar creixent en influència i els nous platós són una peça més d’aquest vaixell insígnia que són els informatius de la casa. Cal que ho continuïn sent, però buscant més sinergies amb els entorns digitals del 3Cat”. La inversió tecnològica prevista és d’1,9 milions d’euros i el camí de la renovació haurà durat dos anys, si es compta des del moment en què es va engegar un procés participatiu dins les diferents àrees de la casa.

"Aquesta inversió estratègica subratlla el compromís de 3Cat de continuar sent capdavanters en innovació, mantenint-nos en l'avantguarda de l'audiovisual", ha dit el cap d'imatge de TV3, Paulí Subirà. No hi ha data concreta d’estrena de la nova imatge, però la voluntat és que sigui al setembre, amb l’arrencada de la nova temporada. No haurà estat un trajecte fàcil: les primeres pantalles que es van comprar no oferien els resultats esperats i TV3 les va acabar tornant al proveïdor.

stats