19/07/2016

Sara Carbonero surt a la cacera d’‘influencers’ per a Telecinco

3 min
Sara Carbonero surt a la cacera d’‘influencers’ per a Telecinco

BarcelonaUn talent show per descobrir els influencers que expliquin els must have de la temporada. El nou programa de Telecinco -estrena avui, a les deu de la nit- no regateja en anglicismes i recupera Sara Carbonero perquè faci de mestra de cerimònies d’aquest concurs diari que surt a la cacera dels bloguers -perdó: bloggers - de moda. A l’espera de veure si l’espectador acaba aprofitant algun dels consells per millorar el seu vestuari, un benefici sembla clar i immediat de la proposta, d’acord amb la nota de premsa remesa per Mediaset: aprendrà anglès.

Quiero ser poua entre els milers de joves que han obert perfils a les xarxes socials dedicats a la moda. Al llarg de la setmana, sis d’ells dividits en tres equips se sotmetran a diferents proves. Cada dijous, en serà eliminat un i serà substituït per un nou aspirant. El programa assegura haver examinat més de 3.000 candidats per seleccionar els sis primers aspirants. El sistema d’eliminació és el següent: cada jutge salva un dels dos membres del seu equip. Aleshores, emeten un altre vot conjunt que salva un quart concursant. Els dos que queden dependran del vot dels concursants salvats, que tindran la potestat de decidir qui continua i qui deixa una plaça lliure per al següent candidat. Els sis primers participants tenen tots entre 18 i 25 anys. Hi ha un noi i cinc noies.

Les xarxes, al centre

Durant la presentació, el director de continguts de Mediaset va explicar les dues claus del programa: “Primer és el programa en si, amb el qual Mediaset vol fer-se ressò de tot el que sigui tendència i aspiració, en aquest cas, la dels joves que tenen el somni de convertir-se en influencers. La segona és tornar-nos a trobar amb Sara Carbonero, fora dels esports, en un terreny que sabíem que li agradava i en el qual estàvem segurs que es desenvoluparia amb gran eficàcia”.

Quiero ser, per tant, és vist pel gegant televisiu com l’oportunitat de fer un pas més en la seva penetració en les xarxes socials. “Fins ara la nostra relació amb internet i les noves tecnologies ha sigut com a distribuïdors de continguts”, detallava Villanuena. “Ara estem intentant que els espectadors que primer acudeixen a altres dispositius que no són la televisió per consumir continguts vinguin també a la televisió”.

Per intentar-ho, han incorporat al programa tres coaches que han triomfat en el món de la moda amb l’ajut de les xarxes socials. Aída Domènech, per exemple, va guanyar amb la seva pàgina Dulceida.com el premi al millor blog de moda de la Berlin Fashion Week. Amb més d’un milió de seguidors, aquesta barcelonina ha acabat dissenyant una col·lecció de sabates per a la casa Krack. Per a l’espectador de Mediaset és una cara coneguda: ha sigut col·laboradora de Cazamariposas, de Divinity.

Un altre jutge serà Ángela Rozas, infermera del Servei d’Emergències Mèdiques de Madrid que ha acabat sent coneguda pel seu blog Madame de Rosa. La seva faceta de comentarista de moda l’ha dut a treballar amb dissenyadors com David Delfín i ha sigut imatge de diverses firmes de moda i bellesa.

El trio de coaches el completa Cristo Báñez. Fill de modista, ja de ben petit ajudava la seva mare a combinar la roba de cada model. Amb els anys, s’ha convertit en un referent de la moda flamenca i avui regenta una botiga de quatre pisos a Sevilla i un taller a Almonte.

La mateixa Sara Carbonero no és pas aliena a les xarxes socials: l’any 2013 va fundar el seu blog Cuando nadie me ve, sota el paraigua de la revista Elle. Hi ofereix consells de moda, bellesa i maternitat. A més, ha invertit en una plataforma de compres de moda a internet. “Després de tota una vida professional dedicada als esports, el canvi m’arriba com una cosa molt natural. Em sento molt còmoda en el nou repte perquè em venia de gust ser en un programa que no només tracta de moda sinó també d’estil de vida”, va explicar durant la presentació.

Fent boca per a una tardor de ‘talents’

Aquest programa estival de Telecinco farà de pont entre la temporada que ja hem acomiadat i la següent, que estarà protagonitzada també per talents. Així, La Sexta prepara, per exemple, Tú sí que sí, a imatge i semblança d’aquell Tú sí que vales que es va deixar d’emetre a Telecinco el 2013. Gestmusic és qui va produir l’extint programa i ara reaprofita el format en una nova cadena. El programa comptarà amb Cristina Pedroche com a presentadora. Mentrestant, Telecinco tornarà a apostar per fer cantar els nens amb la tercera temporada de La Voz Kids.

stats