Els treballadors de la Corporació voten i exigeixen conservar totes les marques
La consulta organitzada pel comitè d'empresa ha aconseguit un de suport del 90% en favor de mantenir totes les denominacions com fins ara
BarcelonaEls treballadors de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) han votat aquest dijous una proposta del comitè d’empresa que demanava, entre altres coses, la restitució de les marques Catalunya Informació i 324, que han quedat anul·lades a l'impulsar-se la nova denominació transversal 3CatInfo. En concret, la pregunta que es traslladava a la plantilla era: “Estàs d’acord que TV3 i Catalunya Ràdio, i totes les seves marques, continuïn plenament actives i visibles tant en antena com a la plataforma, les aplicacions i les xarxes socials?” Els professionals de la CCMA han donat suport a la proposta de manera inequívoca, amb el 89,96% de vots a favor, el 5,40% de vots en contra i el 4,64% de vots en blanc. La participació ha estat del 63,27%, sobre un cos laboral que ronda els 2.500 treballadors.
A més, 324 professionals ja jubilats o extreballadors de la casa han expressat el seu suport "en defensa de TV3 i Catalunya Ràdio". El comitè d'empresa lamenta, a més, que els treballadors que no estan assignats ni a TV3, ni Catalunya Ràdio, ni a La Marató, sinó que pertanyen a l'ens públic Corporació –és a dir, els serveis centrals transversals, dedicats a la gestió–, no han pogut votar perquè, segons afirmen, la direcció no els ha facilitat el cens. Aquest divendres té lloc una sessió de control al Parlament en què participarà Rosa Romà, presidenta de la CCMA, i alguna de les preguntes parla de la nova arquitectura de marques que s'està impulsant. A finals d'octubre ja hi va haver una rectificació parcial que permetia tant a TV3 com a Catalunya Ràdio mantenir la seva presència de marca encara que emetessin un contingut elaborat per 3CatInfo a l'hora de firmar les informacions o de mostrar micròfons en pantalla.
La consulta celebrada aquest dijous no es referia només a les marques informatives. També es reclamava que TV3 i Catalunya Ràdio fossin “tractades de manera equivalent a 3Cat, no de forma supeditada”, i, per tant, exigien que es recuperessin els seus perfils a les xarxes socials i que tinguin visibilitat pròpia, al marge de la marca paraigua. Així mateix, es demana “la recuperació a tots els efectes de la marca Super3 i el Club Super3”. Fonts del comitè d’empresa consultades per l’ARA creuen que la polèmica dels noms pot ser la punta de llança per a un canvi més profund a la Corporació. “Que hagin desaparegut els noms ens fa témer que ara vulguin anar darrere els mitjans”, expliquen, en referència a una eventual unificació d'emissores i canals sota els paraigües 3Cat i 3CatInfo. "La direcció afirma que TV3 i Catalunya Ràdio ja no tenen redacció i que la redacció és 3Cat. No sabem quins són els projectes estratègics transversals, però és fàcilment deduïble que el concepte de redacció única es vol estendre a tota la casa", explicava el comitè als treballadors, en una nota interna a la qual ha tingut accés aquest diari.
La resposta de la direcció
Fonts de la direcció de 3Cat han respost als resultats de la consulta: "Coincidim amb la voluntat expressada per una majoria de la plantilla que cal continuar mantenint actives i visibles les nostres marques. Per això hem volgut deixar clar en tot moment que les marques TV3 i Catalunya Ràdio són plenament vigents i estan més vives que mai", han relatat en un comunicat. "Això, però, no pot anar en detriment de l’estratègia de posar els continguts i la ciutadania al centre esdevenint una factoria de continguts amb una marca, 3Cat, que va néixer ja fa dos anys a partir dels valors de TV3 i Catalunya Ràdio. I, alhora, adaptar-nos als nous hàbits de consum i ser molt més presents a l'entorn digital amb una marca forta, que neix de les dues marques d'èxit, i que està contribuint a multiplicar l'impacte".
A tenor de la direcció, aquesta estratègia està donant bons resultats. "Tenim lideratge indiscutible de TV3, un creixement com mai de Catalunya Ràdio, el posicionament de la plataforma 3Cat entre les tres OTT més consumides pels catalans, l'increment del consum dels continguts informatius 3CatInfo i l'impacte a xarxes sota perfils 3Cat multiplicant per 8 en nombre de visualitzacions", han afegit.