27/07/2021

Joseph Mercola: l'antivacunes en cap

1 min

BarcelonaÉs difícil escriure sobre els antivacunes sense rebre comentaris que estàs a sou de la pèrfida indústria farmacèutica. Mentre continuo esperant el xec que mai arriba –per fer-li una foto i cremar-lo–, aprofito l'avinentesa per fer-me ressò d'un informe que ha elaborat el Center for Countering Digital Hate (CCDH) on s'afirma que el 65% dels continguts antivacunes que circulen per les xarxes socials tenen l'origen en una dotzena de persones, identificades amb nom i cognom. En el cas de Facebook, el paradís de les boles, el percentatge s'eleva fins al 73%. El grupet infoxicador rep el malnom de the disinformation dozen i el metge osteòpata Joseph Mercola ocupa la primera posició del rànquing, per la seva gran capacitat de difusió. Amb 3,6 milions de seguidors, ha acumulat més de 100 milions de dòlars de patrimoni gràcies a la venda de suplements i més solucions miraculoses. (Miraculoses, esclar, per com fan augmentar el seu compte corrent tenint en compte que són una aixecada de camisa.) Quan s'aborda aquest debat, no és sobrer consignar que els instigadors de les idees antivacunes es mouen tant pel lucre personal com qualsevol agent de la indústria farmacèutica.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Més enllà dels noms, en tot cas, el que preocupa és el diagnòstic segons el qual les xarxes socials negligeixen el 95% dels casos de desinformació sobre vacunes o coronavirus que els reporten. És difícil aturar un contingut que s'ha viralitzat, d'acord. Però si saps que una dotzena de subjectes són a l'origen d'aquest doll d'informació tòxica, els protocols s'hi haurien de concentrar. No passarà, evidentment. Perquè no només la indústria farmacèutica –que almenys salva vides– i els fervents antivacunes volen fer diners, oi Mr. Zuckerberg?

stats