País Valencià 24/07/2017

El conseller Marzà i el seu número dos s'identifiquen com els responsables de fer complir la suspensió del plurilingüisme

El Tribunal Superior de Justícia del País Valencià havia sol·licitat la seva identificació per exigir responsabilitats en el cas que apreciés desobediència

Ara
2 min
El conseller d'Educació, Vicent Marzà, a l'esquerra; i el secretari autonòmic d'Educació, Miguel Soler.

ValènciaL'Advocacia de la Generalitat Valenciana ha presentat, aquest dilluns al Tribunal Superior de Justícia del País Valencià (TSJPV) l'escrit on explica les mesures adoptades per la conselleria d'Educació per complir la suspensió cautelar del decret de plurilingüisme, tal com la sala contenciosa administrativa de l'alt tribunal valencià li va demanar el 14 de juliol passat.

L'escrit, segons ha pogut saber Europa Press, assenyala al conseller d'Educació, Vicent Marzà, i al secretari autonòmic d'Educació i Investigació, Miguel Soler, com a responsables de l'aplicació de la suspensió, una identificació que el TSJPV va demanar per exigir responsabilitats en el cas que apreciés desobediència envers la seva resolució.

Entre les mesures posades en marxa i que l'advocacia ha inclòs en el seu escrit destaquen l'aprovació del decret de currículum d'educació primària, on s'han eliminant les referències a la norma suspesa, així com el no desenvolupament del decret de plurilingüisme mitjançant cap reglament o disposició.

A més, també hi té un paper important la supressió de les instruccions d'inici de curs de qualsevol referència al decret paralitzat, així com les instruccions que tenien com a objecte la implementació de la norma.

El govern valencià confia salvar la suspensió amb el PLC

Cal destacar que divendres la vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, va admetre que l'estratègia del govern valencià per salvar la suspensió del decret de plurilingüisme passa per aplicar les mesures aprovades abans de la suspensió del decret de plurilingüisme. En concret, i tot i que Oltra no ho va especificar, el Consell confia emprar el projecte lingüístic de centre (PLC), un document que inclou el programa lingüístic escollit: el bàsic I i II, l'intermedi I i II o l'avançat I i II. Així ho va revelar l'esborrany d'instruccions per al proper curs per a l'educació infantil i primària de la conselleria, tal com va publicar fa uns dies l'ARA.

La clau de la tria del PLC és que tots els centres el van elaborar abans del 15 de març del 2017, i, per tant, triant un dels sis programes lingüístics establerts pel decret de plurilingüisme, en aquell moment encara vigent.

El govern valencià confia que el 'Projecte lingüístic de centre' li permeti salvar la suspensió del plurilingüisme

stats