La connexió Barcelona-València es reduirà en 30 minuts a partir del gener

Més d'un miler d'empresaris valencians reivindiquen a Elx el Corredor Mediterrani

El secretari d'estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Pedro Saura, ha anunciat aquest dijous que la variant de Vandellòs (Baix Camp) del Corredor Mediterrani es posarà en funcionament el mes de gener. Ho ha dit en la trobada Quiero Corredor que l 'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) ha organitzat a Elx (Baix Vinalopó) i en la qual han participat prop de 1.500 empresaris.

La posada en marxa de la variant de Vandellòs, que segons el secretari d'estat d'Infraestructures es retardarà fins després de les festes de Nadal per no perjudicar els usuaris, permetrà reduir en 30 minuts el temps de viatge entre Barcelona i València, que actualment oscil·la entre les tres hores i les tres hores i mitja. Juntament amb aquesta actuació, el representant del ministeri de Foment ha emfatitzat que ja està en període de proves el tram que ha de connectar la ciutat d'Elx amb Oriola, que permetrà que el servei d'AVE arribi a la ciutat del Baix Segura.

Saura ha aprofitat la seva intervenció per defensar la gestió de l'actual govern espanyol i ha afirmat que l'executiu ha invertit durant l'últim any i mig 2.000 milions d'euros en licitacions, "tres vegades més que els governs anteriors". "Si seguíssim amb el ritme d'abans no acabaríem fins d'aquí a vint anys", ha defensat el secretari d'estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, que ha admès que fins ara s'havien destinat "pocs recursos" a aquesta línia ferroviària.

Menys optimista s'ha mostrat el president de l 'Associació Valenciana d'Empresaris, Vicente Boluda, que ha reconegut que el govern espanyol "està fent moltes coses però sempre es podria fer més". Boluda ha posat com a exemple el nus ferroviari de La Encina (Alt Vinalopó), que arrossega tres anys de retard: "I encara trigarà tres anys més, i parlem només d'uns pocs quilòmetres".

Infraestructura finalitzada el 2025

Tot i la desconfiança dels empresaris, Pedro Saura ha afirmat que el ministeri de Foment treballa amb l'objectiu de concloure la infraestructura en sis anys. "Aquest govern farà tot el que sigui possible perquè el corredor sigui factible el 2025”, ha afirmat. I tot seguit ha matisat que aquest objectiu està condicionat al fet que hi hagi estabilitat política i un govern que pugui aprovar pressupostos.

A més de l'absència d'executiu a Espanya tampoc és positiva, segons Pedro Saura, la falta de col·laboració de l'executiu francès. Per al responsable del ministeri de Foment, tot i que el govern espanyol "treballa molt directament amb la Comissió Europea perquè el corredor tingui continuïtat, un dels problemes que hi ha és que França no hi està invertint" per fer-lo possible. Una situació que, segons ell, sembla que no millorarà en breu perquè França "en els seus plans de futur no té previstes inversions per connectar el Corredor Mediterrani".

Presència dels principals líders empresarials

Juntament amb Boluda, també han participat en la trobada, que s'ha dut a terme a la Institució Firal Alacantina (IFA), alguns dels responsables de les companyies més importants de l'Estat com Juan Roig, president de Mercadona, Simón Pedro Barceló, president de Grup Barceló, Artur Carulla, president d'Agrolimen, José Ignacio Goirigolzarri, president de Bankia, Javier Moll, president de Prensa Ibérica, i Josep Terradellas, president de Casa Tarradellas. També hi eren representats empresarials com Javier Faus, president del Cercle d'Economia, Antonio Garamendi, president de la CEOE, i Josep Sánchez Llibre, president de Foment del Treball, així com dirigents polítics com el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, i el president de la Regió de Múrcia, Fernando López Mira.

Més continguts de