Les inversions al País Valencià que obliden els pressupostos de l'Estat

Els comptes del govern espanyol no inclouen partides per al tren de la costa, el túnel passant de València o la millora de la línia Xàtiva-Alcoi

Ara
1 min
La ministra d'Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, entrega els pressupostos de l'Estat per al 2022 a la presidenta del Congrés dels Diputats, Meritxell Batet.

ValènciaUna línia ferroviària que uneixi les localitats de Gandia i Dénia, i enllesteixi així el tantes vegades reclamat tren de la costa; el túnel passant de València, fonamental per completar el Corredor Mediterrani; l'accés ferroviari a l'aeroport d'Alacant-Elx Miguel Hernández o la millora de la línia de tren entre Xàtiva i Alcoi. Són tres de les grans infraestructures que oblida el projecte de pressupostos generals de l'Estat per al 2022 que va presentar la ministra d'Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, ahir dimecres al Congrés de Diputats.

Els comptes situen el País Valencià com la tercera autonomia amb una assignació més gran, un 9,3% del total, tres dècimes menys que en els comptes del 2021. La despesa també és més baixa que el pes poblacional, perquè els valencians representen el 10,64% dels residents a l'Estat.

Els pressupostos generals, encara pendents del tràmit parlamentari i, per tant, de la seva possible modificació, sí que inclouen 230 milions d'euros per millorar les carreteres. En concret, es faran obres d'ampliació de les autovies A-7, en els trams entre el Puig i Paterna i Crevillent i Oriola; V-30, d'accés a l'aeroport de València, i V-21, que permet l'entrada a València pel nord de la ciutat. De la mateixa manera, es destinaran 123 milions d'euros per als ports valencians i 10 milions a la connexió ferroviària entre el port de València i la planta de Ford d'Almussafes. A més, es transferiran 38 milions per a l'Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), la mateixa quantitat que s'hi va destinar en els comptes del 2021.

stats