La Fiscalia investiga irregularitats en l'adjudicació de les emergències als aeroports de la Seu i Alguaire
L'actuació s'ha iniciat per un informe encarregat per una empresa exclosa del concurs amb què es va licitar el servei d'emergències dels dos aeroports a l'empresa Falck-SCI, SA
BarcelonaLa Fiscalia de Barcelona ha obert una investigació per esbrinar si s'han produït irregularitats en l'adjudicació del servei d'emergències als aeroports de Lleida-Alguaire i d'Andorra-la Seu d'Urgell. Així ho publica Ràdio Seu en el seu web, arran d'una informació recollida per ACN del Diari Segre. L'actuació s'ha iniciat en base a un informe encarregat per una empresa exclosa del concurs amb què es va licitar el servei d'emergències dels dos aeroports a l'empresa Falck-SCI, SA, i que apuntaria a indicis de presumptes delictes de suborn a l'administració, malversació de fons públics i tràfic d'influències.
Entre les presumptes irregularitats, l'informe denuncia la presència a l'aeroport de la Seu d'Urgell l'octubre del 2014, un mes abans de l'adjudicació del contracte, d'un vehicle d'extinció d'incendis que encara constava al desembre com a propietat de Falck, -firma que finalment va resultar l'adjudicatària- en el registre de Trànsit.
Territori i Sostenibilitat justifica aquest fet assegurant que l'empresa va transferir el camió a l'associació d'empreses químiques de Tarragona (AEQT) i que aquesta el va cedir al Govern el setembre passat.
En el seu moment, el sindicat CCOO ja va denunciar l'externalització dels serveis d'emergències als dos aeroports de la Generalitat i va demanar suspendre l'adjudicació del contracte en qüestionar que la mesura suposi un estalvi econòmic al servei que fins aleshores estaven duent a terme els Bombers de la Generalitat.