La méteo

Pluges demà al País Valencià per una dana que esquivarà Catalunya

Plourà de l’Ebre cap al sud, i a la resta es repetiran alguns ruixats de tarda

Boira aquest dilluns al matí a Sils, a la Selva.
09/03/2026
2 min

BarcelonaHem començat la setmana amb molta variabilitat, que ens ha deixat nous ruixats i tronades de tarda, entre els quals destaquen els més de 20 l/m² caiguts a Anglès (Selva). I aquesta serà la dinàmica de dimarts, en què farà sol, combinat amb intervals de núvols i nous xàfecs irregulars a la tarda, sobretot en zones de muntanya. La novetat serà que les pluges cauran amb ganes al País Valencià i altres punts del sud-est peninsular. Seran les conseqüències d’una petita dana que esquivarà Catalunya. Tan sols hi haurà més núvols i alguns ruixats febles a l’Ebre. Entre dimecres i divendres la calma dominarà amb pocs matisos i temperatures més suaus, a l’espera que el cap de setmana pugui començar amb un nou i important canvi de temps, que podria deixar pluges, nevades i un ambient novament hivernal.

Mapa de previsió per a aquest dimarts al matí.

Dimarts: pluges al País Valencià

El pas d’una petita dana provocarà pluges a tot el País Valencià de cara a aquest dimarts. Les precipitacions poden ser localment intenses i anar acompanyades de tempesta, raó per la qual l’Aemet ha activat l’alerta groga en diverses comarques, així com a les Pitiüses, on també plourà. En tot cas, no s’espera cap gran temporal com els de les últimes danes, serà un episodi més fugaç.

A Catalunya i gran part de les Balears aquest episodi passarà de llarg, i hi haurà més calma i clarianes. No obstant això, al Montsià arribaran precipitacions de caràcter més feble que també poden afectar zones properes, com ara la Terra Alta o l’interior del Baix Ebre. A més, a la tarda tornaran a créixer nuvolades que deixaran nous xàfecs molt irregulars en punts del prelitoral, Pirineu, Prepirineu, Ports i alguns llocs de l’interior. Poca cosa, tot i que no es descarta alguna tronada. Les temperatures patiran pocs canvis, amb moltes màximes de 13 °C a 17 °C.

Mapa de previsió per a aquest dimarts a la tarda.

Nous canvis a finals de setmana

La dana anirà marxant i entre dimecres i divendres el sol i la calma dominaran, fins i tot amb pocs ruixats de tarda. Només hi haurà petits matisos, com ara el pas d’una cua de front que dimecres deixarà alguns ruixats al Pirineu i zones properes. Les temperatures màximes pujaran, i els migdies seran més suaus.

Però totes les mirades estan posades en el cap de setmana. El pas d’un front i d’un embossament d’aire fred podria deixar dissabte pluges a tot arreu, amb ambient clarament més fred i una cota de neu que podria baixar dels 1.000 m. Un retrocés cap a l’hivern que s’haurà d’anar confirmant.

stats