Societat 20/11/2013

Foment portarà l’alta velocitat als centres urbans de Tarragona i Reus

El servei de passatgers aprofitarà el tercer fil, que s'haurà d'allargar fins a la capital del Baix Camp. També s'haurà de construir un intercanviador a l'Arboç, que connectarà el tercer fil amb la línia de l'AVE Madrid-Barcelona

Miquel Jordà
2 min

Reus P { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 12pt; } La ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat aquest dimecres que el govern espanyol farà arribar l’alta velocitat ferroviària als centres urbans de Reus i Tarragona, de manera que quedin connectats amb Barcelona amb aquesta modalitat de transport de viatgers.

Això permetria que les dues ciutats superessin un dels greuges històrics del territori: que l’estació d’alta velocitat del Camp de Tarragona se situés en terra de ningú, mal comunicada i lluny dels seus principals nuclis urbans. La ministra ho ha assegurat en la sessió de control al govern al Congrés dels Diputats, en resposta a una pregunta del diputat de CiU Jordi Jané.

Per fer realitat aquesta millora de les comunicacions caldria, d’una banda, allargar el tercer fil set quilòmetres pel seu extrem sud, entre Vila-seca i Reus. Aquesta infraestructura, actualment en fase de licitació, és una via d’ample internacional que es construeix entre Vila-seca i Castellbisbal per afavorir les exportacions de mercaderies des del Camp de Tarragona cap a Europa. El passat mes de juny, Pastor ja havia rebut amb bona predisposició els plantejaments en aquest sentit que li van fer arribar representants de l’ajuntament de Reus.

Intercanviador a l'Arboç

Gràcies a aquest allargament del tercer fil, es podria articular una nova línia d’alta velocitat d’abast regional que permetria que els combois sortissin de Reus cap a Barcelona, passant per l’estació urbana de Tarragona –per on actualment no hi ha circulació d’alta velocitat. Per arribar a Barcelona, però, caldria una segona actuació: la construcció d’un intercanviador a l’Arboç del Penedès.

Aquesta infraestructura, que tindria un cost d’uns 20 milions d’euros, permetria que els trens d’alta velocitat provinents de Reus i Tarragona passessin del tercer fil a la línia de l’AVE Madrid–Barcelona, que es troba a pocs quilòmetres del seu traçat.

Amb aquestes mesures, el temps del trajecte entre Reus i Tarragona i Barcelona s’escurçaria notablement. S’estima que des de la capital del Baix Camp es podria arribar a Barcelona en uns 55 minuts (actualment se supera l’hora i vint minuts). Des de Tarragona, el trajecte rondaria els 45 minuts, quan ara mateix és d’una hora i cinc minuts.

stats