Societat 08/07/2015

El Govern encarrega a la UPC un estudi del cost d'alliberar el peatge de totes les autopistes de la Generalitat

Totes les autopistes són de titularitat catalana menys l'AP-7 i l'AP-2

Acn
1 min
El trànsit puja a les autopistes per primer cop des del 2006

BarcelonaEl conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat durant el ple al Parlament d'aquest dimecres que el Govern ha encarregat un estudi a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per conèixer l'impacte econòmic que suposaria un rescat de totes les autopistes propietat de la Generalitat. Vila ha descartat l'alliberament parcial de determinades vies, com la C-32, tal com li ha reclamat el portaveu adjunt d'ERC al Parlament, Pere Aragonès, en una pregunta al Govern. El republicà ha instat l'executiu a "posar-se a treballar" per alliberar aquesta via, i ha apel·lat a la Declaració del Maresme, que recull la gratuïtat de la C-32, i que va ser aprovada per tots els grups parlamentaris. Totes les autopistes són de titularitat catalana menys l'AP-7 i l'AP-2.

Vila ha justificat l'encàrrec de l'estudi a la UPC per conèixer les conseqüències econòmiques, tot tenint en compte el marc contractual actual amb les empreses concessionàries de les autopistes. "Hi ha condicionants que hem de tenir en compte", ha dit, per recordar que el règim de concessió de l'autopista de la C-32 finalitza el 2021.

"Si garantim que som un país seriós i formal, que s'ajusta sempre a dret, que indemnitza els contractes que lesioni, quan coneguem aquest impacte prendrem les decisions que aquest país i aquest Parlament puguin resistir d'acord amb les prioritats socials que fixin", ha argumentat. A més, Vila ha indicat que caldria fer una "reflexió sobre què hem de fer amb les altres autopistes de la Generalitat", donant a entendre que, en cas d'aprovar l'alliberament d'autopistes de la Generalitat, es duria a terme amb totes i no només amb la C-32.

stats