Societat 03/12/2013

Rigau atribueix l'estancament dels resultats de l'informe PISA a Catalunya a la diversitat d'alumnat

Ensenyament impulsarà un pla que ajudarà a millorar les competències científiques

Elisabet Escriche
1 min
La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, durant la roda de premsa de valoració dels resultats de PISA / XAVIER BERTRAL

BARCELONALa consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha atribuït l'estancament general dels resultats de l'informe PISA 2012 a Catalunya a les "diferències socioculturals" de l'alumnat i a "l'alt percentatge d'estudiants procedents d'altres països", cosa que no passa en altres comunitats autònomes que han obtingut millor puntuació com Castella i Lleó. Les proves es van fer a 1.410 alumnes de 15 anys catalans procedents de 51 centres diferents d'un total de 60.000 estudiants.

Rigau ha anunciat que a partir del mes de gener es divulgarà un pla d'orientacions metodològiques per millorar les competències científiques, que les escoles aplicaran a partir del proper curs. Tot i que el pla estava programat abans que es fes públic l'informe PISA, Rigau ha reconegut que aquesta iniciativa pot ajudar a millorar els resultats en properes edicions d'aquesta competència, que a Catalunya ha estat de 492 punts, deu punts menys que el 2003 –que és quan es van obtenir els millors resultats–, per sota de la mitjana espanyola (496) i de l'OCDE (501).

La consellera ha valorat positivament la millora de la puntuació en comprensió lectora (501) i ha dit que és "lògic" perquè ha estat un dels eixos de treball del seu departament durant aquesta legislatura. Pel que fa a matemàtiques, en què s'han mantingut els resultats (493), Rigau està convençuda que es milloraran en properes edicions del PISA gràcies a l'augment des del curs passat de les hores lectives en aquesta matèria.

stats