Societat 24/05/2019

De samarretes de futbol a bates d'hospital per jugar contra la malaltia

La revista 'Panenka' vesteix els infants hospitalitzats amb els colors del seu equip preferit

Clara López
2 min
Un nen a un passadís d'hospital en una de les imatges de la campanya

Barcelona"Cada dia, als hospitals, molts nens juguen un partit molt difícil". La revista 'Panenka' ha impulsat la iniciativa solidària 'Las batas más fuertes' amb l'objectiu ajudar els infants hospitalitzats que s'enfronten cada dia a una malaltia. El gest és senzill: transformar samarretes dels grans ídols futbolístics en bates d'hospital que poc s'assemblen a les vestimentes de color verd a què estem acostumats. "Hi ha un component emocional o d'estat d'ànim en aquestes samarretes que dona als nens ingressats optimisme i els arrenca un somriure", explica Àlex López Vendrell, gerent de la revista i un dels impulsors de la iniciativa. "És un gest molt simple que els pot ajudar a afrontar el seu dia a dia".

La idea sorgeix de la proposta de tres creatius del col·lectiu We Are Xuxa, que van traslladar la iniciativa a la revista esportiva, que es va encarregar de posar-la en marxa. "Sempre ens hem interessat per qüestions de caràcter social i solidari", expliquen des de 'Panenka'. "Així que vam veure de manera molt clara que havíem d'estar al darrere d'aquesta idea". La primera fase pilot de la campanya ha consistit en el lliurament de gairebé una desena de bates a l'Hospital Sant Rafael de Madrid, que han servit per poder elaborar el vídeo de la campanya i així donar a conèixer la iniciativa. La campanya, de fet, no ha trigat en fer-se viral a les xarxes socials: el vídeo ja acumula mig milió de visualitzacions a Twitter i han sigut moltes les persones que s'han començat a posar en contacte amb els promotors de 'Las batas más fuertes'.

Les samarretes es tallen per darrere i es converteixen en bates d'hospital

"Estem rebent propostes de molta gent que ens vol fer donacions", diu López, que confessa que entre els nous col·laboradors hi ha tant marques esportives com particulars, o clubs de futbol com el Sevilla o el Reial Madrid. Amb tot, afirma que la part que més costa és aconseguir que més centres de salut i hospitals s'adhereixin a la campanya. Ara per ara, des de 'Panenka' celebren que ja ho hagin fet més d'una desena de centres d'arreu de l'Estat: "Tenim acords tancats amb hospitals que rebran les bates, com l'Hospital 12 de Octubre de Sevilla, però volem que s'hi sumin el nombre d'hospitals més gran possible", assegura López, que destaca que segona fase de la campanya girarà entorn d'aquesta feina.

De moment, la repercussió de la iniciativa ha superat els límits de l'Estat, i països com els Estats Units, el Senegal i el Regne Unit han demanat de fer-la arribar als seus centres de salut. "Nosaltres estem encantats que la idea es traslladi a altres països; no tenim cap dret de còpia i la compartim amb la resta del món", expliquen des de la revista, i afegeixen amb prudència: "De moment ens volem centrar aquí, perquè tot això és l'inici i ara cal treballar més a fons".

stats