INFRAESTRUCTURES

S’estudiarà el desdoblament total de la R3

La línia de Rodalies R3, l’única de l’àrea metropolitana que encara és de via única, es podria desdoblar totalment entre Vic i Montcada i Reixac. Un grup d’alcaldes de la Xarxa C-17 es van reunir amb el secretari general d’Infraestructures de Foment, Manuel Niño, amb qui van acordar que el ministeri farà l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de tota la línia entre aquestes dues ciutats. A curt termini, però, només es faran els tres desdoblaments parcials pactats pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i la ministra de Foment, Ana Pastor, la setmana passada, Parets-Granollers/Canovelles, Les Franqueses-La Garriga i Balenyà/Tona/Seva-Vic, dels quals aquest mes de març es començaran a licitar els projectes.

Acord entre Foment i els alcaldes

L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral; el de Mollet del Vallès, Josep Monràs; el de Puigcerdà, Albert Piñeira; el de Ripoll, Jordi Munell, i el de Vic, Josep Maria Vila d’Abadal, van pactar amb Manuel Niño que, més enllà dels desdoblaments parcials, volen que el ministeri consideri el desdoblament de la R3 de manera integral. Per això li van reclamar que recuperi el projecte de desdoblament total de la via del 2008 -entre Montcada i La Garriga-, del qual van caducar els estudis l’any passat, i a més l’ampliï fins a Vic. Així, l’acord dels alcaldes i Foment diu que del tram entre Montcada i Parets del Vallès es redactarà un nou estudi informatiu, del de Parets del Vallès - La Garriga es redactaran els projectes constructius corresponents, i entre La Garriga i Vic també es redactarà un nou estudi informatiu.

A més, el ministeri els ha dit que realitzarà un estudi de funcionalitat en el tram que uneix Vic i Ripoll per avaluar la possibilitat d’un desdoblament, i s’ha compromès a analitzar una millora en el tram Ripoll-Puigcerdà.