Barcelona

El carrer Balmes de Barcelona perdrà un carril entre la plaça Molina i General Mitre

Les obres començaran aquesta tardor i serviran per eixamplar les voreres i millorar el sistema de recollida d'aigües

Víctor Sanz Guerrero
2 min
El tram del carrer Balmes entre la plaça Molina i la ronda del General Mitre de Barcelona.

BarcelonaEl govern de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat en fase inicial el projecte per a la reurbanització del carrer Balmes entre la plaça de Molina i la ronda del General Mitre, al districte de Sarrià-Sant Gervasi. Es tracta d'un tram d'uns 600 metres que es transformarà, a partir de la tardor, per guanyar espai per als vianants, amb voreres més amples (creixeran 1,9 metres) i nou arbrat. Les obres, que segons la tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, Laia Bonet, són un "projecte important de mandat", tindran un cost de 7 milions d'euros. L'ampliació de les voreres farà perdre un carril de circulació de baixada en sentit mar. Aquesta i altres intervencions permetran "millorar la connexió entre els barris de Sant Gervasi-Galvany i el Farró", ha insistit Bonet.

Quan acabin les actuacions aquest tram de carrer deixarà de tenir quatre carrils per tenir-ne tres: dos carrils en sentit muntanya –un per al trànsit privat i un de compartit per a busos i trànsit privat– i un en sentit mar –tant per a busos com per al trànsit privat–. Els treballs s'estendran al llarg de 15 mesos i també permetran millorar el sistema de recollida d'aigües en aquest tram de 15.000 m². Les voreres creixeran 1,9 metres respecte a la seva mida actual, arribaran a una amplada de 4,35 metres a cada banda i s'hi plantaran uns 110 nous arbres, segons ha informat aquest dimecres el consistori, per fer "una transformació en línia amb la millora de la mobilitat sostenible".

Obres del carrer Balmes entre plaça Molina i ronda General Mitre

Per facilitar els desplaçaments a peu, l'Ajuntament preveu fer nous passos de vianants a plaça Molina, a Sant Hermenegild-Copèrnic al costat mar i a Pàdua al costat muntanya. A més, es faran voreres passants als encreuaments amb el carrer de Putxet, el carrer Sant Hermenegild-Copèrnic i el carrer Francolí. A la banda de pujada hi haurà un cordó de serveis amb 130 metres de càrrega i descàrrega i gairebé 150 places de moto, a més de parades de bus i contenidors.

El nou projecte recull un dels dos trams del projecte executiu que va elaborar l'Ajuntament entre el 2017 i el 2018, que plantejava la reurbanització de Balmes des de la plaça de Molina fins a la plaça de Joaquim Folguera. Quedarà pendent, doncs, reurbanitzar Balmes fins a la plaça de Joaquim Folguera, cosa que es farà un cop les obres de la L9 del Metro ho permetin i l'Ajuntament disposi de dotació pressupostària. Sobre la data d'execució d'aquest segon tram, Bonet ha afirmat que "tant de bo fos a prop", però ha admès que es fa difícil saber quan serà.

stats