Mobilitat
Societat 19/05/2021

El Govern destina 37,6 milions d'euros a connectar el tramvia per la Diagonal

L'Ajuntament de Barcelona veu "una gran notícia" l'acord per a la primera partida econòmica de les obres

Clara López Alcaide
2 min
Vista de la parada del Tram a la plaça Francesc Macià.

BarcelonaLa unió del tramvia per la Diagonal està avui més a prop de convertir-se en realitat. El Govern de la Generalitat ha aprovat aquest dimarts una primera partida de 37,6 milions d'euros per allargar el tram entre Glòries i Verdaguer. Es tracta d'una primera inversió de l'executiu que ha de servir perquè l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) pugui licitar les obres del projecte estrella de l'equip de Colau en matèria de mobilitat. Està previst que les obres comencin durant la tardor del 2021.

Del total de la partida aprovada per la Generalitat, 32,6 milions d'euros estan destinats a infraestructura i sistemes i prop de 5 milions es destinaran a les unitats mòbils, és a dir, als combois del tramvia. El nou farà 1,8 quilòmetres i tindrà tres noves parades: Verdaguer, Sicília i Monumental. L'actual parada de Glòries es reubicarà davant del Museu del Disseny. La principal novetat de la nova part de la xarxa de tramvia és que el vehicle circularà sense catenària.

Les obres per unir el tramvia per la Diagonal començaran aquest any.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assegurat, en un vídeo que ha publicat al seu compte de Twitter que l'acord per l'aportació és "un pas endavant en l'aposta per al transport públic" a la ciutat de Barcelona i ha afegit que el tramvia ha de ser un "còmplice imprescindible en la lluita contra l'emergència climàtica".

Dos anys d'obres

Fonts de l'Ajuntament de Barcelona asseguren que aquesta primera inversió és "una gran notícia" i valoren positivament que l'executiu català estigui "convençut" de la importància d'un projecte "que avança i no s'atura". La primera tinenta d'alcaldia, Janet Sanz, ha valorat positivament l'acord, que considera "un pas més per fer realitat una infraestructura" que la ciutat espera des de "fa més d'una dècada". Sanz ha detallat que ara l'acord es trasllada a l'Autoritat del Transport Metropolità, que serà l'encarregada de concretar, en les pròximes setmanes, les actuacions en què es gastaran els diners. De moment, però, Sanz ha assegurat que es preveu que els treballs d'aquest primer tram estiguin acabats el 2023.

117 milions d'euros

Les obres de la primera fase de l’allargament del tramvia costaran 117 milions: l’Ajuntament de Barcelona n’aportarà 56 per a la urbanització dels trams, mentre que l’ATM invertirà 61 milions per a la infraestructura viària i l’adquisició dels nous trens. La inversió acordada aquest dimarts per la Generalitat és, doncs, només una primera part del total que haurà de destinar a l'ampliació. Es preveu que les obres de construcció durin 21 mesos i mig a partir del moment que comencin, és a dir, pràcticament dos anys.

stats