Societat 18/03/2021

McDonald's mantindrà el restaurant del Front Marítim de Barcelona després de la subhasta

La cadena ha igualat l'oferta de 4,5 milions que va fer Burger King per quedar-se el local

2 min
El McDonald's de la ronda Litoral, a Barcelona

BarcelonaLa subhasta de locals del Front Marítim de Barcelona que van copar els actuals propietaris de l'Hotel Arts per impulsar una nova zona d'oci a la ciutat tenia una batalla que va quedar més silenciada: la del McDonald's de la ronda Litoral. Aquest era un dels 26 establiments inclosos en el paquet que el ministeri d'Hisenda va decidir vendre's i pel qual ingressarà més de 93 milions d'euros. En el moment de la subhasta, l'octubre de l'any passat, Burger King va fer la millor oferta per arrabassar el local a la competència i se'l va adjudicar. Avui, però, McDonald's ha anunciat que ha fet valer el seu dret a adquisició preferent i ha igualat els 4,5 milions que la competència havia posat sobre la taula. Una jugada que es podria repetir en el cas de la benzinera veïna, de Repsol, que també va rebre una oferta més alta (de 10,8 milions d'euros) per canviar de mans i que la companyia podria igualar.

Els locals que es van subhastar.

McDonald's regenta aquest local de la Vila Olímpica des del 1993. Fins ara ho feia en règim de concessió administrativa, però després de la subhasta passarà a ser propietari de l'espai. La cadena ha recordat avui en un comunicat que va aconseguir la concessió del local després de negociar amb l'Ajuntament, que va posar el crit al cel per la decisió del govern espanyol de vendre's els espais, i també del Comitè Olímpic. Aquell acord incloïa clàusules com subministrar aliments de manera gratuïta als voluntaris. A canvi, la concessió s'allargaria durant 27 anys, fins a l'estiu del 2019. Ara McDonald's anuncia que farà una inversió "important" al local per modernitzar-lo amb millores com fer que les cuines puguin preparar els aliments al moment.

Pel que fa a la resta de lots en litigi, els propietaris de l'Hotel Arts –els fons ABP i GIC i el grup Host– van presentar ofertes molt per sobre del preu de sortida per intentar evitar que els actuals concessionaris les poguessin igualar. Els espais que els interessaven tenien un preu de sortida de més de 54 milions d'euros i en van oferir prop de 78: van presentat una oferta un euro superior per tots els locals que ja tenien arrendats –amb pagament en quatre terminis– i en els altres van arribar a triplicar els preus. Aquest paquet inclou locals com Pachá, Moncho's, que segons Cronica Global, també haurien estat finalment recuperats pels concessionaris originals.

stats